شناسهٔ خبر: 165350 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تخفیف ۹۰ درصدی بلیت اتوبوس و مترو برای سالمندان

سالمند.jpg عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به تخفیف ۹۰ درصدی کارت بلیت اتوبوس و مترو برای سالمندان در پایتخت گفت: ۵ سرای تجربه در پایتخت راه‌اندازی شده که پس از مهار کرونا، تعداد این سراها افزایش می‌یابد.

به گزارش «نماینده»،زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران درباره اقدامات مدیریت شهری برای سالمندان در پایتخت اظهار داشت: ارائه کارت منزلت به سالمندان توسط شهرداری تهران جهت استفاده این قشر از جامعه از حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس و مترو به صورت تخفیف‌دار مدنظر قرار گرفته است.

وی درباره شرایط دریافت کارت منزلت توسط سالمندان گفت: دریافت کارت از طریق ارسال پستی درب منزل امکان‌پذیر است ولی حتماً باید این افراد با مراجعه به سامانه درخواست کارت منزلت  نسبت به تکمیل اطلاعات ثبت نام و دریافت کد پیگیری اقدام کنند.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: سالمندان با دریافت کارت منزلت از تخفیف ۹۰ درصدی کارت بلیت مترو و اتوبوس به صورت یک ساله برخورد بهره‌مند می‌شوند.

نژادبهرام درباره ایجاد سراهای تجربه در پایتخت توسط شهرداری تهران گفت: استفاده از تجارب سالمندان و بزرگسالان برای جوانان بسیار می‌تواند در زندگی موثر واقع شود و بر همین اساس سراهای تجربه در ۵ نقطه از تهران راه‌اندازی شد.

وی بیان داشت: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا توسعه سراهای تجربه فعلاً متوقف شده است و پس از مهار شدن این بیماری افزایش تعداد این سراها حتماً مدنظر قرار خواهد گرفت.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین مناسب سازی بوستان‌ها، معابر و خیابان‌های تهران برای ۴ گروه از جامعه از جمله سالمندان، کودکان، معلولان و زنان باردار طی ۳ سال گذشته مورد توجه قرار گرفته و اقدامات خوبی انجام شده است که توسعه این برنامه نیز هرچه بیشتر مد نظر قرار دارد.

نژادبهرام با گرامیداشت هفته سالمند در کشور خاطرنشان کرد: جامعه ایرانی با توجه به فرهنگ مذهبی و ملی که دارد احترام به سالمندان و بزرگسالان را جزو دستورالعمل‌های زندگی می‌داند و امیدواریم که راهکارهای بیشتری نیز در کشور برای کمک به سالمندان که سرمایه‌های زندگی هستند، اجرایی شود و هر چه بهتر بتوانیم قدر و منزلت این قشر از جامعه را بدانیم.

نظر شما