شناسهٔ خبر: 165347 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

عزیزی: امکان گفت‌وگو برای حل مناقشه قره باغ وجود دارد

ابراهیم عزیزی شیراز یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که آذربایجان وارمنستان باید مشکلات خود را از طریق گفت و گو و از مجاری بین المللی حل کنند، گفت که بهترین راه حل برای حل مناقشه قره باغ برگشت دو کشور به میز گفت و گو است.

به گزارش «نماینده» ابراهیم عزیزی با اشاره به تحولات قره باغ و درگیری دو کشور ارمنستان و آذربایجان گفت: متاسفانه این درگیری موجب آسیب به دو کشور و مردم منطقه شده است. اعتقاد جمهوری اسلامی بر این است که باید طرفین مسائل و مشکلات خود را از طریق مذاکره و مجاری بین المللی دنبال کنند. ایران اسلامی بر این باور است که چنین امکانی برای دو کشور فراهم بوده که با مذاکره و هماهنگی سوء برداشت ها را برطرف کرده و زمینه صلح و آرامش را در منطقه فراهم کنند.

وی افزود: ما بر این باوریم که دست های بیرونی و کشورهایی بدون در نظر گرفتن منافع دو کشور به ادامه درگیری ها تمایل دارند. دو کشور باید از هر گونه اقدامات خارج از مرزهای جغرافیایی شان یا تاثیرپذیری از خارج از مرزهای جغرافیایی خود خودداری کننتد. ایران اسلامی بر این باور است که امکان اتمام مناقشه با گفت و گو فراهم است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: کمیسیون امنیت ملی نیز با بررسی تحولات منطقه قره باغ کمیته ای را برای موضوع مشخص کرده است تا ضمن بررسی این موضوع آنچه سزاوار دو کشور است، اتفاق افتد. یقین داریم دو کشور می توانند به میز گفت و گو برگشته که این بهترین راهکار برای حل مناقشه قره باغ است.

نظر شما