شناسهٔ خبر: 165345 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

دولت فضای کسب و کار را برای تولیدکنندگان امن کند

سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس گفت: دولت باید برای شرکت های داخلی که در بحث تولید فعالیت می کنند فضا را به گونه ای فراهم کند تا شرکت های خارجی نتوانند بدون هیچ ضرری برای کشور، در بازار داخلی‌ جولان دهند.

به گزارش «نماینده»، لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه متاسفانه کالای قاچاق در کشورمان وجود دارد و قاچاق مواد دخانی نیز از این قاعده مستثنا نیست، گفت: عدم مقابله با پدیده قاچاق در کشور باعث شده به وفور شاهده ورود کالاهای قاچاق به کشور حتی از مبادی رسمی باشیم.

وی با بیان اینکه مسئولان نظارتی باید کارشان را در مقابل با پدیده قاچاق دقیق تر انجام دهند، ادامه داد: قطعاً کالای قاچاق به تولید داخلی لطمه وارد می کند و آن را هدف قرار داده و باعث از بین رفتن فرصت های شغلی و بیکار شدن کارگرهای کشورمان می‌شود.

نماینده قزوین در مجلس با تاکید براینکه شرکت دخانیات، شرکتی است که در شرایط سخت تحریم به تولید داخلی کمک می کند و فرصت اشتغالزایی  برای جوانان ایجاد می کند، افزود: دولت باید برای شرکت های داخلی که در بحث تولید به ویژه مواد دخانی فعالیت می کنند فضا را به گونه ای فراهم کند تا شرکت های خارجی نتوانند بدون هیچ ضرری برای کشور، در بازار داخلی‌ جولان دهند و بازار کشور را به دست گیرند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس  با تاکید براینکه مجلس و دولت باید تمام توان خود را در جهت امن شدن فضای تولید به کار بگیرند، اظهار داشت: مجلس این آمادگی را دارد اگر در بحث تولید در شرکت دخانیات و نحوه فعالیت شرکت های خارجی در این حوزه مشکلاتی وجود داشته باشد را برطرف کند.

سیاهکلی با بیان اینکه کالاهای تولید داخل در سال های اخیر از کیفیت مناسبی برخوردار شده، عنوان کرد:کیفیت مواد دخانی به ویژه سیگارهای تولید داخل نه تنها بسیار بالا رفته بلکه قیمت و رقابت‌پذیری آن، اثر مثبتی بر این صنعت داشته و می توان گفت برخی از مواد دخانی تولید داخل هم‌ردیف نمونه خارجی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: باید فضای تولید داخل را به گونه ای مدیریت کنیم که ابتدا شرکت های داخلی و سپس بخش خصوصی وارد عرصه شوند.

وی ادامه داد: اگر فضای خالی باقی ماند با شرکت های خارجی آن هم با شرایط خاص به ویژه به صورت مشارکتی و استفاده از تکنولوژی آنها قرارداد منعقد شود. نماینده قزوین، اظهار داشت: اگر بخواهیم فضا را به شرکت های خارجی بدهیم قطعا هم کشاورز توتون‌کار متضرر می شود و هم شرکت های داخلی تولید کننده ضرر می کنند.

نظر شما