شناسهٔ خبر: 165334 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نبود نظارت و سوءمدیریت موجب هرج و مرج در بازار شده است

ولی اسماعیلی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: یکی از عوامل اصلی تلاطم در بازار عدم نظارت است که در واقع می‌توان گفت بازار به حال خود رها شده و همین رهاشدگی باعث هرج و مرج در این بخش شده است.

به گزارش «نماینده»، ولی اسماعیلی نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت حاکم در اقتصاد و بازار در کشور گفت: آنچه امروز ما در حوزه اقتصادی شاهد آن هستیم عمدتاً ناشی از عدم مدیریت منابع در کشور است.

وی افزود: عمده این منابع و نیازهای داخلی که به بحث کالاهای اساسی بازمی‌گردد به حوزه کاری وزارت صنعت مربوط می‌شود که چند ماه است وزیر ندارد و این خود نتیجه سوء مدیریت دولت است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر ضعف شدید در حوزه نظارتی که در ارتباط با دستگاه‌های نظارتی زیر مجموعه دولت و چه بخش‌های نظارتی دیگر باعث ایجاد هرج و مرج در بازار شده و این عدم نظارت‌ها به حدی است که درواقع بازار به حال خود رها شده است.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اختلاف قیمت‌ها در مراکز فروش تا حدی برای مردم قابل تحمل است، اما این که اختلاف صد درصدی بین قیمت‌ها کالاها در مراکز مختلف فروش وجود داشته باشد برای مردم قابل قبول و قابل تحمل نیست.

وی افزود: عدم نظارت صحیح و مشکلات مدیریتی در حوزه اجرا دو عامل اصلی بروز مشکلات در حوزه اقتصادی و تلاطم در بازار است که مردم را رنج می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: اگر چه بخشی از این مشکلات نتیجه تحریم‌های خارجی و محدودیت در بحث تراکنش‌های مالی است اما عمدتاً محصول خودتحریمی‌ها و سوءمدیریت‌ها در داخل است و اگر دولت و مجلس مدیریت و نظارت درستی داشته باشند عمده این مشکلات قابل حل است.

نظر شما