شناسهٔ خبر: 165331 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بوستان‌ها محل انتقال کرونا نیستند

نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه باز بودن بوستان‌ها باعث انتقال ویروس کرونا نمی‌شود، گفت:باید راه زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم.

به گزارش «نماینده»، زهرا نژادبهرام عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، ‌ درباره بسته شدن بوستان‌های پایتخت به دلیل شیوع دوباره کرونا اظهار داشت:‌ زمانی که ماه‌های گذشته بوستان‌های پایتخت بسته شد، به دلیل جلوگیری از تجمع بود.

وی افزود: بوستان‌ها عامل انتقال کرونا نیستند و شیوع کرونا نیز فقط مربوط به امروز و فردا نیست و شاید تا دو سال ادامه داشته باشد، ‌ بنابراین باید نگاه و رویکرد دقیق و کارشناسی با این موضوع داشت.  

نژادبهرام با اشاره به اینکه شهروندان نیاز به حضور در بوستان‌ها برای استنشاق هوای آزاد دارند، گفت: پروتکل‌های بهداشتی هر چه بهتر و دقیق‌تر باید اجرا شود و مردم نیز این موضوع را مدنظر قرار دهند، در صورتی که فاصله اجتماعی رعایت شود و مردم پروتکل‌ها را مدنظر قراردهند، مشکلی در استفاده از پارک‌ها و بوستان‌ها نخواهیم داشت.  

وی ادامه داد: ضدعفونی بوستان‌ها و پارک‌ها توسط مدیریت شهری با جدیت انجام می‌شود. ضدعفونی سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها نیز انجام می‌گیرد، ولی بهتر است شهروندان کمتر از این سرویس‌ها استفاده کنند، تا از این طریق نیز مانع از انتقال ویروس کرونا باشیم.  

عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر چاره‌ای جز زندگی با کرونا نداریم و باید با رعایت پروتکل‌ها راه زندگی کردن با این ویروس را یاد بگیریم.  

وی خاطرنشان کرد:‌ با این وجود در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تعطیلی بوستان‌ها را ابلاغ کند، مدیریت شهری نیز تابع این ابلاغ‌ها خواهد بود، ولی درحال حاضر موضوعی در این زمینه به مدیریت شهری اعلام نشده است.  

نظر شما