شناسهٔ خبر: 165329 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

افزایش قیمت ارز در کشور نتیجه عدم نظارت و برنامه ریزی است

جوکار رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: امروز ما شاهد افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش ریال در کشور هستیم که این نتیجه عدم نظارت و برنامه‌ریزی در این حوزه است.

به گزارش «نماینده»، محمد صالح جوکار نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور گفت: امروز سرمایه گذاران ما در کشور با عدم امنیت اقتصادی مواجهند و این نبود امنیت در حوزه اقتصاد برای سرمایه‌گذاران مشکلاتی را در حوزه تولید ایجاد کرده است.

وی افزود: به دلیل کاهش ارزش پول ملی، امروز سرمایه‌گذاران با مشکلات جدی مواجه شده‌اند و همین کاهش ارزش پول ملی زمینه‌ساز عدم امنیت اقتصادی در کشور شده است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: امروز تلاطم و بی‌ثباتی در بازار به حدی است که مردم برای فردای خود هم نمی‌توانند برنامه ریزی داشته باشند چه رسد به آینده دورتر و این زندگی مردم را با مشکلات جدی مواجه کرده است.

جوکار خاطرنشان کرد: دولت به وظایفش در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی مردم عمل نمی‌کند و همین باعث شده تا مطالبات به سمت مجلس سرازیر شود و مردم از مجلس حل مشکلاتشان را بخواهند.

وی افزود: ما در مجلس طرح‌هایی را برای حمایت از ۵ دهک پایین جامعه تدوین کرده‌ایم که پس از تصویب برای اجرا آماده خواهد بود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ما در حوزه بازار ارز شاهد افزایش قیمت ارزهای خارجی و کاهش ارزش ریال هستیم که این مسأله نتیجه عدم نظارت و برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه است.

نظر شما