شناسهٔ خبر: 165328 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بی توجهی دولت به ظرفیت قوه مقننه برای ساماندهی اقتصاد

مقتدایی// نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی بین تصمیم‌گیرندگان در دولت و بخشی از کوته‌نگری‌ها در مورد آینده میان‌مدت و بلندمدت کشور بخشی از عوامل اصلی وضعیت اقتصادی پیش آمده برای کشور است.

به گزارش «نماینده»، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در شرایط فعلی گفت: ناهماهنگی‌های میان تصمیم گیرندگان در دولت و بخشی از کوته‌نگری‌هایی که عملا سبب شده است تا آینده میان مدت و بلندمدت کشور مورد لحاظ قرار نگیرید، در کنار عادت کردن دولت به این که بازار خودش مسیر خودش را پیدا کند و اینکه عملا از حیطه اختیارات مصرح قانونی بهره نگیرد، عوامل اصلی وضعیت موجود اقتصادی کشور است.

وی افزود: مضافا اینکه بهره نگرفتن از دو قوه دیگر یعنی قوه مقننه و قوه قضائیه عملا نوعی رخوت و از هم گسیختگی مقطعی را در این حوزه ایجاد کرده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت باید در بالاترین سطح از ظرفیت مجلس شورای اسلامی که علاقمند به ساماندهی امور کشور است استفاده کند، این در حالی است که تاکنون دولت هیچ لایحه‌ای به مجلس ارائه نکرده است.

مقتدایی اضافه کرد: این عدم ارائه لایحه می‌تواند معانی مختلف داشته باشد از جمله معانی آن این است که دولت مدعی است خودش به تنهایی می‌تواند کارها را حل کند، در حالی که واقعیت امر نشان می‌دهد که دولت از توان لازم برای انجام دقیق کارها به تنهایی برخوردار نیست و باید بپذیرد که در تعامل مستمر و سازنده با سایر قوا می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

وی افزود: توان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توانمندی بسیار بالایی است. جمهوری اسلامی ایران هفدهم یا هجدهمین کشور از نظر اقتصاد و توانمندی اقتصادی در سطح جهانی است. آمارهای بین المللی نشان می‌دهد که این اقتصاد از توان بسیار بالایی برخوردار است، اما در عین حال اشکالات قابل توجهی نیز در کشور وجود دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دولت می‌توانست هماهنگی حداکثری در تصمیم گیرندگان اقتصادی کشور ایجاد کند، اگر دولت بنای بر انجام اقدامات کلیدی و اساسی نظیر حفظ ارزش پول ملی را با جدیت بیشتری دنبال می‌کرد، عملا بخش قابل توجهی از مشکلات کشور به سرعت حل می‌شد.

مقتدایی در پایان گفت: امروز مشکل کشور ما آن است که رئیس جمهور اختیارات دارد اما از اختیاراتش آن گونه که اثربخش باشد استفاده نمی‌کند.

نظر شما