شناسهٔ خبر: 165310 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

برنامه‌ریزی برای کرونا باید بر اساس زیرساخت و توان هر استان باشد/ سلامت مردم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت است

ابراهیمی

به گزارش «نماینده» یحیی ابراهیمی اظهار کرد: سیاست‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان بر اساس اسناد بالادستی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار قانون در مجلس داریم و نکته مهم این است که چقدر از آن‌ها را توانسته‌ایم عملیاتی کنیم، تصریح کرد: نیاز به قانون اضافه نداریم ولی باید قوانین موجود را اصلاح کنیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس خاطرنشان کرد: اصلاح قوانین به نفع جامعه و مردم خواهد بود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کرونا یک بیماری ویروسی است، خاطرنشان کرد: در اسفندماه این بیماری خیلی جدی گرفته نمی‌شد و الشتر به‌عنوان پایلوت کرونا قرار داده شده بود ولی هیچ امکاناتی برای آن لحاظ نشده بود.

وی اضافه کرد: کرونا به‌سرعت در حال گسترش بود؛ در خرم‌آباد و الشتر خیلی‌ها براثر این بیماری فوت شده‌اند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس بیان کرد: خوشبختانه با کمک مردم و مسئولین و نهادها بسیج و سپاه این بیماری در الشتر مهار شد.

ابراهیمی ادامه داد: خیلی‌ها فکر می‌کردند به تابستان برسیم کرونا کنترل خواهدشد ولی ماهیت آن عوض و تهاجمی شده است مرز و بوم، سن و جنس نمی‌شناسد و همه رده‌های سنی را درگیر می‌کند.

وی عنوان کرد: هر نفر مبتلا به این بیماری می‌تواند ۸ یا ۹ نفر دیگر را درگیر این بیماری کند، تعداد مرگ‌ومیر در این بیماری بسیار بالا است و از همه مردم استان می‌خواهیم با توجه به اینکه امکانات و زیرساخت‌های بهداشتی ما کم است پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس اظهار کرد: کرونا بیماری خطرناک بوده و در ۹۰ درصد بدون علامت است و کسانی که مبتلا می‌شوند هزینه بیمارستانی آن‌ها بسیار زیاد می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه مردم باید از برگزاری مراسمات بیهوده پرهیز کنند و رعایت فاصله گذاری موازین بهداشتی را داشته باشند، افزود: در بحث کرونا به‌هیچ‌وجه نمی‌توان برای همه مردم یک نسخه واحد پیچید.

وی تصریح کرد: بر اساس زیرساخت‌ها و توان هر استان در بحث کرونا باید برنامه‌ریزی انجام شود، سلامت مردم اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت است.

نظر شما