شناسهٔ خبر: 165282 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دولت تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی را روشن نکرده و مدعی است کالابرگ بار مالی دارد

سیدمحسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: دولت هنوز تکلیف ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالا از سوی دولت مشخص نشده بعد برای یک میلیارد دلار تامین مایحتاج مردم می‌گویند پول نداریم.

به گزارش «نماینده»، محسن دهنوی عضو هیأت رئیسه مجلس امروز (چهارشنبه ۹ مهرماه ۹۹) طی اخطار قانون اساسی با استناد به اصل سوم خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: دولت طبق این اصل موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم همه امکانات خود را برای امور زیر به کار بگیرد که در بند دوازدهم آمده پی‌ریزی اقتصاد صحیح، عادلانه بر طبق ضوابط اسلامی جهت رفاه و برطرف کردن فقر و هر نوع محرومیت در زمینه مسکن، کار، بهداشت و تأمین بیمه.

وی با بیان این که آقای روحانی! امروز بازار چه وضعیتی دارد، افزود: مرغ کیلویی ۲۲ هزار تومان، تخم مرغ شانه‌ای ۳۸ هزار تومان و سیب زمینی کیلویی ۴ هزار تومان، آیا اینها تقصیر آمریکاست؟ ما که نمی‌توانیم همه چیز را به گردن آمریکا بیندازیم.

دهنوی بر این باور است که بسیاری از این مشکلات که در کشور وجود دارد به ویژه بازار نتیجه سوء مدیریت است.

وی با بیان این که به خداوند سوگند که ما خجالت می‌کشیم بین مردم برویم، گفت: شخصی برای من پیامکی فرستاده و نوشته که من کارمند دولت هستم، حقوق و مزایای ما در سال ۹۴ برابر خرید دو عدد سکه تمام بهار آزادی بوده و اکنون معادل یک ربع سکه شده است، ما باید چگونه زندگی خود را اداره کنیم.

وی با اشاره به طرح مجلس در باره تأمین کالاهای اساسی گفت: نماینده دولت می‌گوید ما نمی‌توانیم این طرح را اجرا کنیم. در حالی که کل مبلغی که برای این طرح لازم هست ۳۰ هزار میلیارد تومان است، به عبارتی نزدیک یک میلیارد دلار، اما دولت می‌گوید بار مالی دارد و ما نمی‌توانیم منابع آن را تعیین کنیم.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: در دولتی که تکلیف ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی نامشخص است و معلوم نشده به چه کسی دادند و هنوز هم وضعیت آن دلارها معلوم نیست، به کجا رسیده، برای یک میلیارد دلار تأمین مایحتاج مردم می‌گوید که پول نداریم. ما فریاد به کجا بزنیم؟

دهنوی با بیان این که برخی‌ها می‌گویند می‌خواهید کشور را کوپنی اداره کنید، اضافه کرد: شما کشور را به وضعی رساندید که چاره‌ای نداریم که به این سمت برویم. ما باید مطمئن باشیم در کشور کسی گرسنه نمی‌ماند.

نظر شما