شناسهٔ خبر: 165231 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نخستین نفتکش ایرانی بدون مزاحمت به ونزوئلا رسید

نفتکش نخستین کشتی از ۳ نفتکشی که سوخت ایران را به مقصد ونزوئلا حمل می کردند، بدون مزاحمت به ونزوئلا رسید و دو نفتکش دیگر نیز در راهند.

به گزارش «نماینده» به نقل از رویترز، بر اساس آمارهای ریفینیتیو ایکون، نخستین گروه از ۳ نفتکشی که سوخت ایران را به مقصد ونزوئلا حمل می کردند، وارد آب های این کشور آمریکای جنوبی شدند.

این دو کشور عضو سازمان اوپک، امسال همکاری ها را با تبادل نفت خام، سوخت، مواد غذایی و تجهیزات برای پالایشگاه ها و دیگر کالاهای صنعتی با یکدیگر را افزایش دادند.

نفتکش «فارست» با محموله ۲۷۰ هزار بشکه سوخت که در غرب آسیا بارگیری کرده است، در حدود ساعت ۸:۰۵ صبح به وقت محلی (۱۲:۰۵ به وقت گرینویچ) وارد آب های ونزوئلا شد و اواخر روز وارد بندر الپالیتو شد.

بر اساس این گزارش، این کشتی بدون هیچ مزاحمتی وارد آب های اقیانوس اطلس و دریای کارائیب شده است.

دو نفتکش دیگر یعنی، «فاکسون» و «فورچون» در حال عبور از همین مقصد هستند و انتظار می رود که اوایل اکتبر به ونزوئلا برسند.

انتظار می رود هر سه نفتکش روی هم رفته حدود ۸۲۰ هزار بشکه بنزین و سوخت های دیگر برای برطرف کردن کمبود بنزین در ونزوئلا به این کشور تحویل دهند.

به گفته منابع آگاه و برنامه بارگیری شرکت دولتی PDVSA، انتظار می رود یک نفتکش غول پیکر ایرانی (VLCC) نیز این هفته بندر خوزه ونزوئلا را با ۱.۹ میلیون بشکه نفت سنگین این کشور برای شرکت ملی نفت ایران ترک کند.

نظر شما