شناسهٔ خبر: 165215 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نرخ طرح ترافیک دوباره تغییر می‌کند؟

علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران توضیحاتی درباره احتمال لغو طرح ترافیک و تغییر نرخ طرح تا پایان سال ارائه داد.

به گزارش «نماینده»، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، ‌درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت در موج سوم کرونا اظهار داشت: لغو طرح ترافیک در موج‌های قبلی کرونا نشان داد که نه تنها با این مساله مشکلات کاهش نمی‌یابد، بلکه نتیجه معکوس هم برجای می‌گذارد.

وی افزود: طرح ترافیکی که در حال حاضر اجرا می‌شود، طرح ترافیک دوره کروناست و ساعات اجرای آن کاملاً متفاوت از طرح ترافیک سابق درنظرگرفته شده است و افراد می‌توانند تا قبل از ساعت ۸:۳۰ به صورت رایگان وارد محدوده طرح شوند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: تصمیم در مورد لغو طرح ترافیک در موج سوم کرونا مشابه موج‌های قبلی با ستاد ملی مقابله با کرونا است و هر تصمیمی توسط این ستاد گرفته شود قطعا لازم‌الاجرا خواهد بود.

علیخانی درباره اینکه آیا ساعت طرح ترافیک در پاییز تغییر می‌کند یا خیر، گفت: این موضوع طبق قوانین در حوزه اختیارات شورای ترافیک تهران است و شورای شهر فقط در مورد نرخ‌گذاری و عوارض طرح ترافیک تصمیم گیری می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا امسال به دلیل نوسانات ارزی و تورم، نرخ طرح ترافیک دوباره تغییر می‌کند، گفت: با وجود اینکه امسال چندین مرتبه نرخ‌ها در بخش‌های مختلف افزایش داشته ولی هیچ برنامه‌ای در حال حاضر برای افزایش نرخ طرح ترافیک وجود ندارد و اگر افزایشی هم باشد برای سال ۱۴۰۰ صورت می‌گیرد.  

نظر شما