شناسهٔ خبر: 165210 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اختلاف آمار میلیارد متر مکعبی در میزان مصرف آب بخش کشاورزی

ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: در نشست کمیسیون کشاورزی مشهود بود که در زمینه میزان مصرف منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی اختلاف آمار میلیارد متر مکعبی وجود دارد.

به گزارش «نماینده» سیدجواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست روز گذشته کمیسیون، گفت: در نشست روز گذشته در زمینه وضعیت آب‌های زیرزمینی کشور توسط وزارت نیرو و نحوه استفاده از آب در حوزه های کشاورزی و صنعت توسط وزارت جهاد کشاورزی گزارشی ارائه شد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در خصوص میزان درصد استفاده بخش کشاورزی از منابع آبی بین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو اختلاف نظر وجود دارد، ادامه داد: وزارت نیرو اعتقاد دارد ۹۰ درصد منابع آبی در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که وزارت جهاد کشاورزی معتقد به استفاده ۵۶ درصدی است.

وی با تاکید بر اینکه در نشست کمیسیون کشاورزی مشهود بود که در زمینه میزان مصرف منابع آبی کشور در حوزه کشاورزی اختلاف آمار میلیارد متر مکعبی وجود دارد، عنوان کرد: وزارت نیرو در حال بررسی و تصویب مقررات جامع آب است، بحث جامع آب باید مورد قبول هر دو وزارتخانه نیرو و جهاد کشاورزی باشد در غیر اینصورت قابلیت طرح در مجلس را ندارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در خصوص مسائل و مشکلات موجود در زمینه تعدیل پروانه‌های آب، فناوری در جهاد کشاورزی، کاهش عملکرد اراضی دیم کشور، ضایعات محصولات کشاورزی، آبخیزداری، حفاظت منابع آبی، فناورزی تولید بذر و اختلاف بین عملکرد کشاورزی نمونه با متوسط کشوری مباحثی مطرح شد که نشان می‌داد دو وزارتخانه همگام با یکدیگر حرکت نمی‌کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه موضوع آب به مدیریت یکپارچه نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مقرر شد کمیته تخصصی آب به روند ادامه بررسی‌های خود ادامه دهد، تلاش می‌کنیم با جلسات مختلف بین وزارت جهاد کشاورزی و نیرو همکاری و تعامل ایجاد کنیم تا به خروجی واحدی که هر دو وزارتخانه بر روی آن توافق داشته باشند دست پیدا بیابیم.

نظر شما