شناسهٔ خبر: 165176 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

معضلات اقتصادی را با ساده لوحی به تحریم ها نسبت می دهند

بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برخی با ساده لوحی، گرانی ها و معضلات اقتصادی را تماما به تحریم نسبت داده، این برداشت نادرست سرپوشی بر روی ناکارآمدی، سوء تدبیر و سوء مدیریت ها است.

به گزارش «نماینده» فرهاد بشیری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: در آغاز سخن بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه را به همه معلمان، استادید، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان تبریک عرض می کنم و امیدوارم در این سال تحصیلی بتوانند با ابتکار و تلاش بیش از پیش بر کاستی ها حادث ازاین ویروس منحوس چیره شده و اعتلای علمی و فرهنگی کشور را تداوم بخشند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس را پشت سر می گذاریم که به فرمایش مقام معظم رهبری، هشت سال دفاع مقدس ما، صرفا یک امتداد زمانی و فقط یک برهه زمانی نیست، بلکه گنجینه عظیمی است که تا مدت های طولانی ملت ما می تواند از آن استفاده کند، آن را استخراج کند، مصرف کند و سرمایه گذاری کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از گنج ها اعتماد به نفسی بود که از رهگذر تکیه بر ارزش ها و آرمان های الهی نصیب ملت مقاوم مان شد و آنها را به پیروزی بزرگ و تاریخ بر دشمنان شان رسانید. امروز یکی از راهبردهای تقابل دشمن با ملت انقلابی ما از بین بردن همین اعتماد به نفس، خود باوری و توانایی ها ذاتی ما است که خداوند متعال در وجود ملت ما به ودیعه نهاده است.

وی افزود: دشمن به خوبی می داند ملتی که اعتماد به نفس خود را از دست بدهد به آسانی شکننده شده، زمین گیر و ناتوان می شود، رهبر اندیشمند انقلاب اسلامی در این باره می فرمایند وقتی اعتماد به نفس نبود حالت انسان حالت انتظار کمک دیگران و انتظار دستگیری  دیگران است مثل آدم مفلوک و زمین گیری که گوشه ای نشسته است و منتظر یک نفری از آنجا عبور کند و کمکی هم به او کند.

این نماینده مجلس در ادامه نطق میان دستور خود گفت: برخی با ساده لوحی، گرانی ها و معضلات اقتصادی را تماما به تحریم نسبت داده، به عنوان خادم مردم در خانه ملت اعلام می دارم که این برداشت نادرست سرپوشی بر روی ناکارآمدی، سوء تدبیر و سوء مدیریت ها است، برای مثال بیش از ۵ ماه وزارت مهم صنعت، معدن و تجارت آن هم در کوران تحریم ها با سرپرستی اداره می شود، آیا این خطا هم ناشی از تحریم ها است.

بشیری در ادامه نطق خود بیان کرد: با این سوء مدیریت ها و ناکارآمدی ها آیا امروز به آرمان های انقلاب رسیده ایم، آیا مردم از مسئولینی که فقط به ظواهر و تشریفات شاهانه بسنده می کنند راضی هستند؟ آیا آن مسئولی که با وعده های پوچ و حاشیه سازی به دنبال بزک کردن کارنامه نداشته خویش هستند در خط امام و شهدا هستند؟ آقای مسئول محترمی که نبض اقتصاد و بازار دست جنابتان است آیا از قیمت لحظه ای سبد نیاز خانوارها اطلاع دارید؟ آیا می دانید ساده ترین وعده غذایی برای کارگر ساده که چند جوان بعضا تحصیلکرده و فاقد شغل بر سر سفره اش هستند، چقدر تمام می شود؟ آیا از تنش های گوشه و کنار بازار آگاه هستید؟ از امنیت اقتصاد کشور آگاه هستید؟ آیا می توانید با حقوق یک ماه کارگر یا کارمند ایام کنید؟

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: روی سخن من بیش از همه با دولتمردان است، امروز رهبر عظیم و شأن مان حضرت امام خامنه ای مدظله و عالی، اقشار مختلف مردم، مجلس، شورای نگهبان، قوه قضاییه، سپاه پاسداران، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی و هر آن کسی که  دل در گرو این آب و خاک الهی دارد تمام قد خود را آماده همکاری با شما کرده تا از سد سختی این پیچ تاریخی گذر کنیم اما آیا دولت و مدیران آن توان و اراده لازم دارند با مدیران فرسوده و با راندمان پایین که توان هماهنگی نهادها و سازمان های قبلی خود را نداشته و امروزه بر اریکه ای گران تر از پیش تکیه زده اند می توان بر مشکلات فایق آمد؟ آیا مشکلات جامعه با جلسات مجازی و فرمایشات از راه دور حل خواهد شد یا با حضور انقلابی و جهادی صاحبان صندلی های مدیریتی؟

این نماینده مجلس گفت: تفرقه افکنی لجاجت گونه و نپذیرفتن نصایح بزرگان و خیرخواهان و تضعیف سایر قوا و نهادهای نظام دوای کدام درد است، بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب به جای پاسخگویی به مردم طاغوت موآبانه بر همه تحکم کرده و وظایف خود را از این و آن مطالبه می کند، دعوای کدام درد مردم خواهد بود، درد مسکن، درد سلامت، اشتغال، اقتصاد یا فرهنگ؟

وی بیان کرد: آقایان شما را به خدا به جای توجه به حواشی متوجه متن شوید، امروز متن اقتصاد مردم است، امروز متن سفره خالی مردم است، امروز متن حاشیه نشینی فزاینده کلانشهرها است، بیکاری است، موانع اشتغال و ازدواج جوانان است. امروز متن نواسانات لحظه ای قیمت همه احتیاجات مردم است، اختلاف نجومی بین درآمد مردم با مدیران، قهقه مستانه آقازاده ها بر مرکب تجملات و به رخ کشیدن فاصله طبقاتی شان.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس عنوان کرد: آقایان بیدار شوید، ۷ سال تمام تلاشتان برای جلب نظر کدخدا و همپیاله هایش بود، لطفا در این چند صباح حواستان به داخل همین جوانان و مردم باشد، این مردم همان کسانی هستند که سلیمانی ها را تربیت کردند که خاری در چشمان آمریکای جهان خوار شد. آقایان دولتمرد امروز  قدر این اجماع در همراهی با دولت را بدانید زیرا زمان پاسخگویی بسیار نزدیک است.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پاکدشت با بیش از ۴۵۰ شهید سرفراز و هزاران رزمنده عزیزی که دارد امروز بیش از هر زمان دیگر این شهرستان با قابلیت و ظرفیت ارزشمند می تواند به عنوان شهرستان شاخ استان در امور صنعتی، تولیدی، اقتصادی، کشاورزی و دامپروری بارهای بزرگ از دوش استان و کشور بردارد به شرط اینکه فعالان عرصه های ذکرشده، مورد حمایت همه جانبه قرار گیرند و موانع پیش روی آنها برداشته شود.

نظر شما