شناسهٔ خبر: 165173 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

هفت سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کرده‌اند

اردشیر مطهری نماینده مردم گرمسار در مجلس با بیان اینکه هفت سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کرده‌اند، گفت: مشکل فقط ناکارآمدی مدیران نیست وقتی سیاست‌های دولت به نفع طبقه پولدار است هیچ تغییری در زندگی مردم حتی با روی کارآمدن مدیر توانمند ایجاد نخواهد شد. تا زمانی که سیاست دولت‌ها این چنین باشد هر روز از گوشه‌ای کشور یک سلطان جدید سبز می‌شود.

به گزارش «نماینده» اردشیر مطهری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۶ مهر)   در نطق میان دستور خود، خطاب به مردم و نمایندگان مجلس، اظهار کرد: امروز در شرایطی هستیم که فرصتی برای تعارف کردن نداریم، پس حرف آخر را همین اول می‌زنم؛ آدرس مشکلات کشور کاخ سفید نیست بلکه خیابان پاستور و دفتر کار کسانی است که هفت سال کشور را معطل مذاکره با کاخ سفید کرده‌اند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز با گذشت حدود ۴ ماه از اغاز فعالیت مجلس یازدهم، همه ما مشکلات را می‌دانیم و دیگر بیان کردن مشکلات برای مردم خسته کننده شده است. مردم به ما رأی نداده‌اند تا فقط مشکلات را بگوییم، رأی داده‌اند تا ریشه مشکلات را پیدا کنیم و برای حل آن‌ها راه حل پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی کشور دو دلیل مهم دارد، یکی سیاستگذاری اشتباه در حوزه اقتصادی و دوم ناکارآمدی مدیران به ویژه ضعف شدید مدیریتی در هفت سال اخیر؛ وقت آن رسیده که از خود بپرسیم که چرا هر دولتی که طی سه دهه اخیر روی کار آمده نتوانسته فاصله طبقاتی را از بین ببرد و این فاصله هر روز بیشتر شده است.

مطهری یادآور شد: چرا هر روز ثروتمندان، ثروتمندتر و فقرا فقیرتر می‌شوند به نظر می‌رسد پذیرش نسخه‌های بانک جهانی توسط دولتمردان ایرانی، علی رغم هشدارهای حضرت آقا سبب شده است که وضع اقتصادی ایران هر سال بدتر شود.

وی افزود: یعنی دلسوزان کشور می‌دانستند که خصوصی‌سازی‌های بی رویه یک روزی ما را به کجا می‌رساند برای همین است که هرکس که رئیس جمهور می‌شود مردم می‌گویند، خدا پدر قبلی را بیامرزد.

نماینده مردم گرمسار خطاب به نمایندگان و مردم ایران اظهار کرد: ۳۰ سال است که یک جناح دولت را در اختیار داشته و آن هم جناح سرمایه داری است؛ از همان سالی که مرحوم هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور شده، هنوز هم رئیس جمهور مانده است و هنوز همان سیاست‌های سرمایه داری و خصوصی سازی دولت اوست که توسط افراد مختلف با شیوه‌های متفاوت اجرا می‌شود.

مطهری اضافه کرد: اینکه ما فکر می‌کنیم هر ۸ سال یک جناح متفاوتی در رأس کار قرار گرفته واقعیت ندارد، حتی آن‌ها که دنبال عدالت خواهی بودند عدالت را در توزیع ثروت مد نظر داشتند ولی مسئله اصلی عدالت در هنگام تولید ثروت است یعنی باید شرایط برای خلق ثروت و ساختن زندگی مناسب عادلانه باشد نه اینکه شرایط به گونه‌ای شود که عده‌ای بتوانند آینده را بخرند و بعد به طبقات دیگر صدقه بدهند.

وی تأکید کرد: دیگر همه ما به خوبی می‌دانیم که ریشه مشکلات کشور نه خارجی بوده و نه ربطی به اختیارات رئیس جمهور دارد چرا که دولت فعلی در بالاترین سطح با هر کشوری که خواست مذاکره کرد و هر اختیاری که خواست به دست آورد ولی امروز وضع اقتصادمان از همیشه بدتر است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، مسئله اصلی اقتصاد کشور را سیاست‌های دولت‌های خودمان دانست و گفت: همان سیاست‌هایی که مردم را به دو گروه برنده و بازنده تقسیم کرده است.

وی افزود: امروز از یک طرف شهرک باستی هیلز و از یک طرف قلعه حسن خان هست، از یک طرف مدارس غیرانتفاعی، از یک طرف مدارس دولتی؛ یک طرف بیمارستان‌های خصوصی، یک طرف بیمارستان‌های دولتی بدون امکانات؛ یک طرف آقازاده‌های پورشه سوار، یک طرف نوجوان کولبر؛ یک طرف بانک‌های خصوصی، یک طرف کارگرانی که چند ماه هم حقوق نگرفته‌اند؛ یک طرف بساز بفروش‌های میلیاردر یک طرف مستأجران بی پناه.

مطهری اضافه کرد: مشکل فقط ناکارآمدی مدیران نیست وقتی سیاست‌های دولت به نفع طبقه پولدار است هیچ تغییری در زندگی مردم حتی با روی کارآمدن مدیر توانمند ایجاد نخواهد شد. تا زمانی که سیاست دولت‌ها این چنین باشد هر روز از گوشه‌ای کشور یک سلطان جدید سبز می‌شود؛ قوه قضاییه یقه چند سلطان را می‌تواند بگیرد و محاکمه کند.

وی افزود: سلطان قیر، دلار، سکه و خودرو لابد چند روز دیگر هم سلطان واکسن! اگر این سیاست‌ها ادامه پیدا کند، هر سلطانی را بگیرید یک سلطان دیگر جای آن سبز می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یادزهم تصریح کرد: دولت یک هماهنگ کننده قوی ندارد و دستگاه‌های اجرایی هر کدام کار خودشان را می‌کنند اگر بخواهیم از سوء مدیریت در کشور صحبت کنیم، سخن بسیار است که پراید ۱۰۰ میلیون تومانی و اوضاع بورس نماد مدیریت این دولت است. مدیریت این دولت است که کمر تولیدکنندگان را خم کرده است.

عضو هیأت رئیسه کمسیون اجتماعی مجلس افزود: مدیریت اشرافی خبر از غم و اندوه مردم ندارد. ما بخاطر مصالح عالی نظام و فرمایشات مقام معظم رهبری مراعات دولت را می‌کنیم اما دولت نیز باید در این یک سال باقی مانده مراعات مردم را کند. در این سال آخری لااقل روزه سکوت بگیرید آقای رئیس جمهور حرف نزنید؛ چون هربار که حرف می‌زنید هم مردم را عصبانی می‌کنید و هم بازار را به هم می‌ریزید

نظر شما