شناسهٔ خبر: 165163 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

تقویت دیپلماسی پارلمانی لازمه مقابله با رفتارهای منافقانه اروپایی‌ها است

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس استفاده از ظرفیت ارتباطات بین‌ پارلمانی را لازمه پیگیری حقوق ملت و مقابله با رفتارهای منافقانه اروپایی‌ها دانست و گفت: ما نباید به مقاومت اروپایی‌ها در برابر آمریکا تکیه کنیم.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری با یادآوری عدم همراهی غربی‌ها با فضاسازی‌های بین‌المللی دولت ترامپ در فعال کردن مکانیسم ماشه، گفت: مخالفت اعضای شورای امنیت سازمان ملل با پیشنهاد آمریکا مهم است اما متاسفانه اروپایی‌ها همیشه منافقانه برخورد کرده و متناسب با شرایط و فضای بین المللی رفتار کرده‌اند، بنابراین باید بیشتر مراقبت کنیم.

ایران نباید به مقاومت اروپایی‌ها در برابر آمریکا تکیه کند

وی افزود: وزارت امرو خارجه با استفاده از امکانات دیپلماسی باید این نوع رفتاها را در عرصه بین‌المللی رصد و پیگیری کند. مجلس نیز در ارتباطات بین پارلمانی باید موضوعات را پیگیری و از این ظرفیت استفاده کند،  ما نباید به مقاومت اروپایی‌ها در برابر آمریکا تکیه کنیم.

شاکری با یادآوری طرح های مقابله با سیاست‌های خصمانه آمریکا، بیان کرد: مجلس آماده تعیین تکلیف سیاست‌های مقابله‌ای به صورت قانونی است لذا به محض زیاده خواهی مجدد دولت آمریکا، برنامه خود را اعلام خواهیم کرد.

جامعه جهانی متوجه زیاده خواهی آمریکا شده است

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا را در اقدامات بین المللی صالح نمی‌دانیم و هیچ حقی برای آنها قائل نیستیم، جامعه جهانی نیز متوجه زیاده خواهی آمریکا شده و امیدواریم شورای امنیت عاقلانه و محکم با این سیاست‌های یک جانبه گرا برخورد کند.

نماینه مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این موضوعات نباید مانع استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی شود لذا ما ضمن توجه به رفتارهای اروپایی‌ها، باید مسائل مورد نظر خود را دنبال و توانمندی‌های داخلی را تقویت کنیم.

نظر شما