شناسهٔ خبر: 165154 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت بر بازار و تأمین اقلام اساسی سبد خانوار از جمله تعهدات وزیر پیشنهادی صمت

فراکسیون انقلاب سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی با اشاره به نشست این فراکسیون با حضور وزیر پیشنهادی صمت گفت: نمایندگان دغدغه‌های خود در حوزه معیشت خانوار را مطرح کردند و وزیر پیشنهادی متعهد شد درصورت تصدی پست وزارت در قالب ۴ سامانه نظارتی مجلس عمل کند.

به گزارش «نماینده» مجتبی یوسفی در تشریح نشست صبح امروز(یکشنبه، ۶ مهرماه) فراکسیون انقلاب اسلامی که ماه گذشته هیأت مرکزی آن و هفته گذشته هیأت رئیسه آن در مجلس یازدهم تشکیل و دکتر قالیباف به عنوان رئیس فراکسیون انتخاب شد، گفت: جلسات این فراکسیون درباره موضوعات اصلی کشور برگزار می شود که در  جلسه امروز نیز به بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت پرداختیم.

عدم برنامه ریزی دولت باعث بروز مشکل در حوزه تأمین اقلام اساسی شده است

نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این جلسه نیز با حضور اعضای فراکسیون و رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت برگزار شد که نمایندگان دغدغه های خود در حوزه معیشت که اولویت اول مجلس یازدهم است را مطرح کردند.

وی افزود: نمایندگان از وضعیت نابسامان اقتصادی، بی نظمی و بی برنامگی در این حوزه و نحوه تأمین اقلام اساسی ناراضی هستند و علت اصلی آن را عدم برنامه ریزی دولت می دانند.

یوسفی در ادامه با اشاره به برخی تأکیدات نمایندگان در حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: نظارت بر بازار، تأمین اقلام اساسی به خصوص در حوزه سبد خانوار، رسیدگی به «وضعیت فروش خودرو و قیمت‌های غیرقانونی»  و «عدم اجرای تعهدات خودروسازان»،  از مهم ترین خواسته های نمایندگان از وزارت صمت است.

نیازمند برنامه‌ریزی اساسی برای حمایت از تولیدکنندگان هستیم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: باید برای حمایت از تولیدکنندگان برنامه ریزی اساسی صورت گرفته و تکمیل زنجیره ارزش افزوده؛ یعنی فاصله گرفتن از خام فروشی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گیرد ضمن اینکه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بر اساس افق ۱۴۰۴ پیگیری شود.

وی همچنین با تأکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش افزوده صنعت فولاد، عنوان کرد: معادن کشور به عنوان خوراک و مواد اولیه شرکت های فولادی هستند اما مدیریت مناسبی ندارند و به علت نگاه خاص مدیریتی بسیاری از صنایع وابسته خود از جمله لوام خانگی را دچار مشکل کرده اند.

وزارت صمت در قالب ۴ سامانه نظارتی مجلس فعالیت کند

یوسفی در ادامه با بیان اینکه ۴ سامانه نظارتی در اختیار قانونگذار است که وزارت صمت باید در چارچوب آنها فعالیت کند، ابراز داشت: در این جلسه وزیر پیشنهادی صمت برنامه های خود جهت تصدی وزارتخانه را ارائه کرد و تعهد داد بی برنامگی در حوزه نظارت بازار را مدیریت کرده و در حوزه تولید برنامه ریزی مناسب داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس افزود: برخی نمایندگان به سابقه کم رزم حسینی در حوزه وزارت صمت اشاره کردند اما برخی نمایندگان بر این اعتقاد بودند که سابقه وی در بخش خصوصی و به عنوان یک تولیدکننده می تواند به حوزه تولید کمک کند.

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: فضای جلسه این فراکسیون برای بررسی برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، منطقی و کارشناسی و فارغ از نظرات سیاسی بود و صرفا دغدغه های نمایندگان مطرح شد.

نظر شما