شناسهٔ خبر: 165149 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

مجامع حقوق بشری به دلیل سکوت در برابر تحریم دارویی ایران شرمسار باشند

غضنفرابادی43 رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس، گفت: سکوت جوامع غربی و کشورهای مدعی حقوق بشر در تحریم های مردم ایران جای شرمساری دارد.

به گزارش «نماینده» موسی غضنفرآبادی با اشاره به بیانیه اتحادیه اروپا در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، گفت:خیلی وقت است که سازمان ملل به وظایف و تکالیفی که بر عهده اش گذاشته شده عمل نمی‌کند و به  ابزاری در دست قدرت های سلطه طلب تبدیل شده است.

وی ادامه داد: وابستگی سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی را سال های سال است که می بینیم و شورای امنیت، شورای حقوق بشر و دیگر مجموعه های سازمان ملل هم در این حالت بوده‌اند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، ادامه داد: با اقداماتی که تا به حال از سازمان ملل دیده‌ایم این سازمان هرگز به وظیفه خود یعنی حفظ امنیت آسایش و آرامش کشورها، عمل نکرده است.

سازمان‌های بین‌المللی حقوق بشری به سمت ناامنی در کشورها گام برمی دارند

وی با بیان اینکه دخالت های بیجای سازمان ملل تحت تاثیر برخی کشورهای  زورگو در عرصه بین الملل ایجاد ناامنی کرده است، مطرح کرد: سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های بین المللی به جای اینکه ثبات، آرامش و امنیت را در کشورها ایجاد کند، نا امنی ایجاد می کنند؛ نمونه‌ای روشن آن هم در عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه می بینیم.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی با بیان این که سازمان ملل برای ملت ها خاصیتی نداشته است، ادامه داد: در بمباران های وحشیانه در افغانستان، بمباران متجاوزان در فلسطین اشغالی، کشتارهایی که در یمن و جاهای دیگر انجام شده و قتل عام هایی که صورت می‌گیرد؛ خاصیت ایجاد امنیت از سازمان ملل دیده نمی شود.

رئیس اسبق دادگاه‌های انقلاب استان تهران  با بیان اینکه نقض فاحش حقوق بشری در آمریکا در حال حاضر واضح و روشن اتفاق می‌افتد، مطرح کرد: سازمان ملل اکنون باید آمریکا را محکوم کند، گذشته از اینکه در زندان های مخوف گوانتانمو و دیگر زندان ها بسیار وحشیانه عمل می‌کند؛  امروز در خیابان های آمریکا مردم معترض را با بدترین وضع می کشند، مجروح می‌کنند و زانو بر گردنشان می‌گذارند، انواع و اقسام نقض حقوق بشر در آمریکا وجود دارد.

غضنفرآبادی در ادامه اظهارکرد:انتظار این بود که همه کشورهایی که درباره ایران موضع گرفته‌اند و رفتار غیرانسانی، غیرحقیقی و حقوقی نسبت به ایران اتخاذ کرده‌اند؛ یک بار حداقل ماهیت خود را نشان می‌دادند و در قالب بشر و انسان و اقدامات ضد بشری آمریکا را محکوم می‌کردند.

رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با اشاره به سیاست های دوگانه سازمان ملل ادامه داد: ملت ایران خیلی وقت است که متوجه رفتار گزینشی سازمان ملل  شده اند؛ همیشه یک طرفه قضاوت کرده و همیشه به نفع کشورهای قدرتمند و سلطه طلب بوده است. ملت ایران در جنگ هشت ساله ای که حزب بعث به ایران تحمیل کرد، دیدند که امیدی به سازمان ملل شورای امنیت و سایر نهادهای بین‌المللی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد:امروز ملت ما از اقدامات بشردوستانه و حقوق بشری که شعار آن را سازمان ملل می‌دهد، ناامید شده‌اند، چراکه سالهای سال حق ملت ایران تضعیف شده است و ملت ما امیدی به سازمان های مدعی حقوق بشر ندارند.

سکوت غرب در مقابل تحریم های دارویی علیه مردم ایران مایه شرمساری است

غضنفرآبادی با اشاره به تحریم های ضدایرانی و سکوت جوامع غربی خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت کرونا؛ امروز دارو را برای مردمی که نیاز به دارو دارند را تحریم کرده اند، جای شرمساری بسیار زیادی برای این کشورهااست؛  که یکی از این کشورها در این موضوع حرفی نمی‌زند. گرد مرگ به آنها پاشیده شده و سکوت اختیار کرده اند. واقعاً می‌شود گفت اینها مدافع حقوق بشر هستند؟

عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ملت بزرگ ایران چشم امید خود را بر سازمان های بین المللی بسته اند، تاکید کرد: ملت بزرگ کشورمان، براساس عقل، شریعت و انصاف کار خود را انجام می‌دهند و واهمه‌ای از جوسازی هایی که تحت تاثیر استکبار جهانی، منافقین، ضد انقلاب‌  و کسانی که خائنین به این ملت هستند، قرار نمی‌گیرند و هراسی هم به خود راه نمی‌دهند.

نظر شما