شناسهٔ خبر: 165143 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اساس رویکرد تحول‌خواهانه مجلس دغدغه‌های مردم است

غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است قوه مقننه باید طبق تقویم زمانی مشخص به نقد عملکرد خود بپردازد و اولویت‌ها را بر اساس دغدغه‌های مردم تعیین کند.

به گزارش «نماینده» غلامرضا منتظری با اشاره به نشست‌های هفتگی غیرعلنی مجلس با هدف ایجاد تحول در کارکرد قوه مقننه، گفت: هر نهادی برای تقویت عملکرد خود باید به نقد و ارزیابی وضعیت موجود در بازه زمانی مشخص بپردازد تا کارکرد آن مثبت باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: یکی از اقدامات بی سابقه مجلس یازدهم با توجه به رویکرد تحول خواهانه ای که آغاز کرده، برگزاری نشست‌های صمیمانه با هدف نقد وضع موجود مجلس و پیش‌بینی رسیدن به وضعیت مطلوب است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه باید آستانه تحمل خود را بالا برده و با شنیدن نقطه نظرات به دنبال ارائه راهکار برآمد، اظهار داشت: نقدهایی که صورت می گیرد باید منصفانه، واقعی و عالمانه باشد که مجلس نیز قصد دارد با توجه به رویکرد تحولی خود، این جلسات را به صورت مستمر برگزار کند.

منتظری ادامه داد: باید حاصل این نشست ها منتهی به ارائه تصویر روشنی از افق آینده مجلس باشد چرا که همه نگاه ها، امروز به مجلس معطوف بوده و مردم در شرایط حاضر بیشترین انتظار را به جای دولت، از مجلس دارند.  البته مردم معجزه ندارند بلکه فقط به دنبال راهی برای حل مشکلات خود هستند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس اولویت مردم و دغدغه های آنها را در نظر خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: ریاست مجلس بر اساس تقویم زمانی درباره اولویت ها و اقداماتی که انجام شده به مردم گزارش می دهد و به صورت شفاف موانع و مسیرها را تشریح می کند.

نظر شما