شناسهٔ خبر: 165111 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

واکسن آنفلوانزا به میزان مورد نیاز افراد پر خطر وجود دارد/ واکسیناسیون همگانی توصیه نمی‌شود

میرمحمدی میبدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه  واکسیناسیون همگانی آنفلوانزا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، گفت : تزریق واکسن آنفلوانزا بر اساس دستور العمل‌های وزارت بهداشت و با اولویت گروه‌های پر خطر توزیع می‌شود.

به گزارش «نماینده» سید جلیل میرمحمدی میبدی با بیان اینکه واردات واکسن آنفلوانزا به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های آمریکا با مشکلاتی مواجه شده است، گفت: در همین راستا مسئولان متولی همچون سازمان غذا و دارو، وزارت بهداشت در تلاش هستند تا موانع موجود را برطرف کرده و واکسن مورد نیاز جامعه را هر چه سریع‌تر به کشور وارد کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکسیناسیون همگانی آنفلوانزا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، افزود: تزریق واکسن آنفلوانزا بر اساس دستور العمل‌های وزارت بهداشت و با اولویت افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای، سرطان، بیماران تنفسی،  افراد بالای ۶۵ سال و افرادی که به واسطه مصرف دارو با ضعف سیستم ایمنی مواجه هستند، توزیع می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت و درمان قول قطعی تهیه واکسن آنفلوانزا را داده و جای نگرانی وجود ندارد،  تصریح کرد: بخشی از واکسن مورد نیاز برای افراد پر خطر در کشور وجود داشته و متولیان در حال برنامه ریزی برای نحوه توزیع آن هستند.  بخش دیگر واردات واکسن آنفلوانزا نیز که به دلیل وجود تحریم‌ها با مشکل مواجه شده با تدابیر انجام شده به زودی وارد کشور شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: بنده این قول را می‌دهم که کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس موضوع واردات واکسن آنفلوانزا را به صورت جدی تا حصول نتیجه قطعی پیگیری خواهد کرد. امیدواریم با تلاش‌های صورت گرفته هرچه سریع‌تر واکسن در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد.

نظر شما