شناسهٔ خبر: 165102 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

تلاش می‌کنیم اصلاح ساختار بودجه به لایحه دخل و خرج ۱۴۰۰ برسد

مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون اقداماتی برای اصلاح ساختار بودجه در این کمیسیون انجام شده و تلاش ما آن است که این اصلاحات در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اعمال شود.

به گزارش «نماینده»،محمد مهدی مفتح درباره آخرین وضعیت اصلاح ساختار بودجه، اظهار داشت: تلاش ما آن است که بودجه سال ۱۴۰۰ با رعایت ملاحظاتی در اصلاح ساختار بودجه به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

وی بیان کرد: از زمانی که مجلس یازدهم تشکیل شده است، ما در کمیسیون برنامه و بودجه یکی از مهمترین وظایف خودمان را در رابطه با اصلاح ساختار بودجه تعریف کردیم.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس کمیته‌ای در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برای اصلاح ساختار بودجه تشکیل شد که تاکنون جلسات مفصل و متعددی را برگزار کرده اند و در این کمیته، اقدامات سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها برای اصلاح ساختار بودجه مطالعه و بررسی شده است.

مفتح یادآور شد: در نهایت یک طرح مقدماتی با ۱۴ محور تهیه شد تا اصلاحات بودجه سال آینده بر مبنای این محورها انجام شود. این طرح مقدماتی با حضور رئیس و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه و مسئولان مرکز پژوهش‌ها و دیوان محاسبات مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم تویسرکان اظهار داشت: در نهایت قرار بر این شد که یک سری اصلاحات در این طرح مقدماتی انجام شود و به همین دلیل این طرح به کمیته اصلاح ساختار بودجه ارجاع شد تا بررسی‌های دقیق‌تری روی آن انجام شود.

وی تصریح کرد: از مهمترین محورهایی که در طرح مقدماتی اصلاح ساختار بودجه آمده، این است که معافیت‌های مالیاتی کاهش یافته و از آن سو درآمدهای مالیاتی افزایش یابد.

نظر شما