شناسهٔ خبر: 165088 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بررسی مشکلات پتروشیمی‌ها در کمیسیون اصل نود مجلس

پژمانفر// رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بررسی موضوع مشکلات مالیاتی و همچنین مشکلات در تولید و توزیع محصولات پتروشیمی در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای گفت: مشکلات موجود در حوزه پتروشیمی در جلسه هفته آینده کمیسیون اصل نود مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و گزارشات مشکلات مربوط به ا ین حوزه به کمیسیون ارائه خواهد شد.  

وی افزود: ما در حوزه پتروشیمی در کشور با مشکلاتی در حوزه تولید و توزیع و فرارهای مالیاتی مواجه هستیم که باید مورد رسیدگی قرار گیرد.  

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید و توزیع محصولات پتروشیمی با آن مواجهیم این است که پتروشیمی هر استان به جای اینکه نیاز استان خود را تأمین کند، محصولاتش به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.  

پژمان‌فر خاطرنشان کرد: به عنوان مثال؛ پتروشیمی بجنورد که می‌تواند نیاز استان خراسان شمالی را تأمین کند، تنها بخشی از محصولاتش در استان توزیع می‌شود و مابقی به بندرعباس می‌رود و متقابلاً محصولات پتروشیمی بندرعباس به بجنورد و خراسان شمالی می‌رود.

وی افزود: این مسئله باعث ورود دلالان و واسطه‌ها به این حوزه‌ها می‌شود و مشکلاتی را در زنجیره توزیع از جمله گرانی قیمت محصولات پتروشیمی و دیگر مسائل و مشکلات را به وجود می‌آورد و ثانیاً هزینه حمل و نقل به قدری سنگین است که در این ماجرا قابل چشم‌پوشی نیست.  

وی اظهار داشت: همچنین ادامه رسیدگی به موضوع بورس نیز در برنامه کاری کمیسیون قرار دارد و ما منتظریم تا طی روزهای آتی مدارک و مستندات مربوط به این بخش به کمیسیون ارائه شود و پس از وصول اسناد و مدارک، جلسه برای ادامه رسیدگی به این موضوع برگزار خواهد شد.

پژمان‌فر گفت: دستگاه‌های مربوطه دو هفته از کمسیون اصل نود فرصت گرفتند تا اسناد و مدارک خود را به کمیسیون ارائه کنند که تاکنون یک هفته آن گذشته است

نظر شما