شناسهٔ خبر: 165083 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

نشست هماهنگی روسای کمیته‌های جشنواره شهید مدرس برگزار شد

نگاهداری نشست هماهنگی روسای کمیته های جشنواره شهید مدرس با حضور رئیس حوزه ریاست مجلس و دبیر این جشنواره برگزار شد.

به گزارش «نماینده» در این جلسه بر لزوم گفتمان‌سازی مجلس تراز انقلاب اسلامی، شاخص‌های نماینده تراز انقلاب اسلامی و کارکنان، سازمان اداری و پشتیانی مجلس تاکید شد.

همچنین در این جشنواره بخش ویژه مردمی به منظور اخذ نظرات، ایده‌ها و طرح‌های پیشنهادی نخبگان، گروه‌های مرجع و مردمی در راستای اولویت‌های «هوشمندسازی»، «کارآمدسازی»، «مردمی سازی» و «شفافیت سازی» تشکیل شده و آمادگی دارد نقطه نظرات را برای افزایش سطح کارآمدی مجلس و جمع‌سپاری ایجاد کند.

در این جلسه روسای کمیته‌های جشنواره شهید مدرس بر لزوم ایجاد رویکرد تحولی در شاخص‌های مجلس انقلابی تاکید کردند تا این اقدامات اثر بخش باشد و بتواند مجلس را به سمت اولویت های اصلی مردم و کشور به ویژه مسائل معیشتی راهبری کند.

مقرر شد رویکردهایی برای خود ارزیابی داوطلبانه نمایندگان انقلابی برای ارائه بهترین دستاوردها و عملکردهای خود در قالب شاخص‌ها و رویکردهای چهارگانه ارائه شود و برترین دستاوردهای کمیسیون‌ها برای مردم و افکار عمومی تبیین شود.

در این نشست تاکید شد، رویکردها در جشنواره شهید مدرس اقناعی، ایجابی و توسعه دهنده روابط تعاملی با مردم و بخش‌های فکری جامعه است.

جشنواره شهید مدرس قرار است همه ساله در ۱۰ آذرماه مصادف با سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس که نماینده‌ای انقلابی، بصیر و آگاه به مبانی دینی و سیاسی بود، برگزار شود.

در این جلسه تأکید شد همه ساز و کارهای این جشنواره با نظر نمایندگان و بدون بار مالی و ساختاری اضافه انجام شود و از ظرفیت‌ها و ساختارهای درونی مجلس و ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده شود. هرگونه اقدامات تشریفاتی و هزینه‌زا اکیدا براساس رویکردهای رئیس قوه مقننه ممنوع شده و همه در قالب بهره‌وری و استفاده از ظرفیت ساختاری مجلس پیش برود. /

نظر شما