شناسهٔ خبر: 165077 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مدیران ادارات مالیاتی مراقب نحوه برخورد با مردم باشند

شریفیان نماینده مردم تهران در مجلس گفت: لازم است مدیران ادارات مالیاتی و همه اداراتی که با مردم در ارتباط هستند مراقبت کنند تا نحوه برخورد با مردم از موضع تکریم ارباب رجوع باشد.

به گزارش «نماینده»،مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس  شورای اسلامی، اظهار داشت: با توجه به میزان بالای تعداد مودیان مالیاتی و حجم سنگین و با ارزش بالای پرونده های مالیاتی در شهرستان اسلامشهر و مناطق اطراف آن،  ارتقاء و تبدیل اداره مالیات در این شهرستان به اداره کل  بسیار مهم است و طبق هماهنگی صورت گرفته قول داده شد به زودی این شهرستان صاحب اداره کل مالیاتی شود.

وی به نشست تخصصی که با حضور سیدعلی یزدی خواه دیگر نماینده مجلس و  فرزانه دهنادی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران  برگزار شد، ‌اشاره کرد و گفت: اگر برای مردم مسجل شود که دریافت مالیات برای تأمین سرمایه لازم جهت تحقق پروژه‌ها و خدمات عمومی در کشور است و این مسئله برای مردم تشریح شده و به طور شفاف موارد مصرف آن با اشکال هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، حتما میزان مشارکت مردم در پرداخت آن بیشتر خواهد شد و به معنای واقعی کلمه باید به جایی برسیم که کشور با مالیات اداره شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: برای ترویج فرهنگ پرداخت مالیات دو سوال مهم به طور مستمر باید پاسخ داده شود تا مردم به یک فهم مشترک از این مسئله برسند و آن دو سوال این است که چرا باید مالیات پرداخت شود و این مالیات کجا هزینه می شود.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پرداخت عادلانه درآمد از طرف همه مردم گفت: در حال حاضر مالیات کارمندان ادارات و کارگران بلافاصله هنگام دریافت حقوق دریافت می‌شود اما همیشه باید پرسید آیا این نحوه محاسبه و دریافت برای همه یکسان انجام می شود؟ پاسخ ما به این سوال هر چه باشد میزان عدالت مالیاتی ما را مشخص می کند و با قدرت باید مانع فرارهای مالیاتی شده و عدالت در پرداخت مالیات در کشور برقرار شود.

شریفیان رسیدگی به نحوه برخورد کارکنان ادارات به خصوص در حوزه مالیات با مردم را بسیار مهم خواند و گفت:ما نمی توانیم با یک برخورد سرد و گاهی حتی از بالا به پایین با مردمی که داوطلبانه برای پرداخت مالیات به اداره مربوطه  مراجعه کرده اند مواجه شویم و بعد انتظار داشته باشیم فرهنگ پیشرفته پرداخت مالیات در مردم نهادینه شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: لازم است مدیران ادارات مالیاتی و همه اداراتی که با مردم در ارتباط هستند مراقبت کنند تا نحوه برخورد با مردم از موضع تکریم ارباب رجوع باشد.

 شریفیان افزود: با توجه به میزان بالای تعداد مودیان مالیاتی و حجم سنگین و با ارزش بالای پرونده های مالیاتی در شهرستان اسلامشهر و مناطق اطراف آن،  ارتقاء و تبدیل اداره مالیات در این شهرستان به اداره کل  بسیار مهم است و طبق هماهنگی صورت گرفته قول داده شد به زودی این شهرستان صاحب اداره کل مالیاتی شود.

برچسب‌ها:

نظر شما