شناسهٔ خبر: 165066 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

لزوم آمادگی 100 درصدی پایگاه های مدیریت بحران تهران

کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان این که پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران ظرفیت و پتانسیل مدیریت بحران تهران محسوب می شوند بر آمادگی صد در صدی این پایگاه ها تاکید کرد.

به گزارش «نماینده»،رضا کرمی محمدی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در نشست ادواری دبیران ستادهای مدیریت بحران مناطق گفت: پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران فقط باید کاربری مدیریت بحران داشته باشند و هر گونه تغییر در اهداف این پایگاه ها مجاز نیست.

وی ادامه داد: بنابراین اگر اقدامات دیگری نظیر اقدامات ورزشی و ... هم در این پایگاه‌ها انجام شده، نباید با ماهیت و کاربری اصلی این پایگاه‌ها در تضاد بوده و بتوان آن ها را در کمترین زمان ممکن در حین بحران به کاربری اصلی خود بازگرداند.

رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه هدف از تاسیس این پایگاه ها کمک به امر مدیریت بحران و ایجاد حس آسایش در شهروندان در مواقع بحران است، افزود: پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران باید در خدمت اهداف مدیریت بحران باشد و تمامی 100 پایگاه در راستای این هدف باید آماده باشند.

کرمی محمدی بر لزوم پیگیری و هماهنگی ستادهای مدیریت بحران مناطق با استان های معین تاکید کرد و با اشاره به نقش مهم و بی بدیل استان های معین بعنوان اصلی ترین واحدهای کمکی در امر امداد رسانی در زمان بحران گفت: برای هر یک از استان های مذکور پایگاهی برای ذخیره تجهیزات و محلی برای استقرار گروه های اعزامی در نظر گرفته شده است و پایگاه های معین بخشی از پایگاه های مدیریت بحران تهران هستند که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد. 

وی افزود: پایگاه های پشتیبانی مدیریت بحران محل استقرار خانه های دوام و ایمنی، عوامل جمعیت هلال احمر، کارشناسان نواحی و ذخیره تجهیزات سبک امداد و نجات است که باید در سریع ترین زمان ممکن این حضور به انجام برسد.

در این جلسه ابراهیم تاجیک نوری معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران نیز توضیحاتی در خصوص همکاری های جمعیت هلال احمر در برگزاری جلسات هماهنگی استان های معین با مدیران مدیریت بحران کشور و ستادهای مدیریت بحران مناطق ارائه داد.

نظر شما