شناسهٔ خبر: 165037 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان به بانک کشاورزی برای صادرات محصولات

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طی یک ماه آینده ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی برای صادرات محصولات کشاورزی اختصاص می‌یابد.

به گزارش «نماینده»، آقای محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: در جلسه اخیر این کمیسیون، مشکلات تامین مالی برای سرمایه در گردش برای صادرات مطرح و مصوب شد، در دو مرحله ظرف یک ماه آینده، ۴۰۰ میلیارد تومان منابع ترکیبی صندوق توسعه ملی به بانک کشاورزی برای صادرات محصولات کشاورزی اختصاص یابد.
آقای پورابراهیمی تصریح کرد: این منابع از محل ابلاغیه سال ۹۸ مشوق‌های صادرات تخصیص می‌یابد که در سال ۹۹ نیز دو هزار میلیارد تومان منابع برای این امور در نظر گرفته شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی همچنین گفت: قرار است این منابع در نیمه دوم سال جاری از طریق سامانه توسعه تجارت در اختیار صادر کنندگانی که تعهدات ارزی خود را انجام داده باشند، قرار گیرد.
وی با تاکید بر حمایت کمیسیون اقتصادی مجلس از صادرات و صادر کنندگان خوش نام، گفت: باید در خصوص تمدید کارت‌های صادراتی که با نگاه مشوقانه در صادرات غیر نفتی مدنظر قرار گیرد، سهل گیری انجام شود.
آقای پورابراهیمی همچنین در خصوص تسعیر ارز ناشی از صادرات، گفت: قرار شد سازمان توسعه و تجارت گزارش دقیقی از وضعیت صادرکنندگان خوش نام در کشور ارائه کند و آنچه که به عنوان محدودیت‌ها و مشکلات مربوط به بخش بخشنامه بانک مرکزی و سازمان توسعه و تجارت است برای آن‌ها سهل گیری شود که کمک شایانی برای افزایش صادرات غیر نفتی به ویژه محصولات کشاورزی خواهد بود.

نظر شما