شناسهٔ خبر: 165036 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

طرح ودیعه مسکن دولت شعاری است

پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: شهرداری ها باید نسبت به تولید ۱۰ درصد از مساکن کلانشهرها برای اجاره به مستأجران اقدام کنند، این استراتژی در تمام کشورها اجرایی شده و تأثیر گسترده ای در کاهش مشکلات بازار داشته است.

به گزارش «نماینده»، علیرضا پاک فطرت اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: اقدامات دولت در ارائه تسهیلات اجاره مسکن نوعی رویکرد شعارگونه دارد و این مسئله تأثیر به سزایی در کاهش مشکلات مستأجران به همراه نخواهد داشت.

دولت در اجرای جدی و گسترده طرح تسهیلات ودیعه مسکن مصمم نیست

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که خود دولت نیز در اجرای جدی و گسترده طرح تسهیلات ودیعه مسکن مصمم نیست، زیرا شاهدیم که در شرایط کنونی بانک ها در اجرای این طرح همراهی های لازم را ندارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی باید گزارش و اطلاعات آماری درباره میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن بدهد.

میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آنچنان تأثیری در افزایش قدرت مالی مستأجران ندارد

وی گفت: میزان پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن آنچنان تأثیری در افزایش قدرت مالی مستأجران ندارد و حتی شاید طرح دولت موجب افزایش سقف اجاره بها در کشور شود. حال اگر دولت به دنبال حل مشکلات بازار اجاره است، باید نسبت به تولید مسکن استیجاری با همکاری شهرداری ها اقدام کند.

پاک فطرت ادامه داد: البته شهرداری ها باید نسبت به تولید ۱۰ درصد از مساکن کلانشهرها برای اجاره به مستأجران اقدام کنند، این استراتژی در تمام کشورها اجرایی شده و تأثیر گسترده ای در کاهش مشکلات بازار داشته است. البته قانون باید به گونه ای اصلاح و تقویت شود که قدرت مالکیت شهرداری ها برای مدیریت این مساکن بالا باشد تا مانند تجارب گذشته مستأجران بعد از مدتی ادعای مالکیت پیدا نکنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: تولید مسکن استیجاری موجب می شود که یک منبع مالی جدید برای شهرداری ها ایجاد شود، از این رو با این اقدامات ضمن رفع مشکل مسکن برای مستأجران، بخشی از مشکلات مالی شهرداری ها رفع می شود.

نظر شما