شناسهٔ خبر: 165024 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

حمایت از اقشار آسیب‌پذیر و تقویت دهک‌های کم توان، محوری ترین سیاست مجلس

صدیف بدری عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید معتقد است که باید دولت را در تصمیم گیری ها برای کاهش مشکلات مردم و سروسامان دادن به مشکلات اقتصادی کمک کنیم.

به گزارش «نماینده»، صدیف بدری  با اشاره به اولین جلسه سران قوا در مجلس یازدهم، گفت:مجلس در عرصه اقتصاد برنامه‌های خود را بر روی تقویت سامانه‌های زیربنایی کشور در بخش پولی و بانکی مانند تقویت ارزش پول ملی و خلق ثروت از راه افزایش تولید و صادرات غیرنفتی و بر اساس سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی متمرکز کرده است.

 نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس با بیان اینکه باید دولت را در تصمیم گیری ها برای کاهش مشکلات مردم و سروسامان دادن به مشکلات اقتصادی کمک کنیم، افزود: نیازمند تدوین بسته ویژه‌ای در حوزه اقتصاد با تکیه بر توسعه پیشران‌های اقتصاد هستیم.

وی با اشاره به شرایط تحریمی کشور، تاکید کرد: نگاه کلی حاکم بر تدوین سیاست‌های اثربخش اقتصادی در شرایط کنونی معطوف به اقتصاد مقاومتی و تقویت زیرساخت‌ها در این بخش است.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس با اشاره به تاکیدات رئیس مجلس بر لزوم همکاری با سایر قوا در حوزه اقتصادی، تاکید کرد:در حوزه بازار ارز و بورس، هدایت نقدینگی و سروسامان دادن به بازار کالا باید با دولت همکاری انجام دهیم.

وی با اشاره به موضوع گشایش اقتصادی از سوی دولت، مطرح کرد:دولت گویا قصد دارد با فروش اوراق، کسری بودجه را جبران کند، اما فروش اوراق منجر به تورم و فشار مضاعف بر بدنه جامعه شود.

بدری با اشاره به موج گرانی ها، مطرح کرد: متاسفانه گرانی های اخیر فقط مشمول بازار مسکن نبوده و در کنار نابسامانی بازار ارز، طلا و سکه، بازار بورس هم بر روی قیمت مسکن تاثیر گذاشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی با بیان اینکه جای خالی نظارت بر بازارهای مصرفی از مسکن و خودرو گرفته تا بازار مصرف کالاهای  اساسی به شدت احساس می‌شود،  تصریح کرد: حمایت ویژه از اقشار آسیب‌پذیر و تقویت دهک‌های کم توان اقتصادی، محوری ترین سیاست مجلس یازدهم است. /

نظر شما