شناسهٔ خبر: 165023 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

ضعف مشهود دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ها/سرگردانی بازار در فقدان وزیر«صمت»

آزادی خواه نماینده ملایر در مجلس با اشاره به افزایش بی رویه قیمت کالاها، گفت: متاسفانه شاهد ضعف دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمت‌ اجناس هستیم و نرخ‌ها روزانه بالا می رود که دلیل اصلی آن فقدان وزیر صمت است.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش بی رویه نرخ اجناس و کالا ها در بازار و عدم نظارت دولت بر آن، گفت: شرایط بازار به گونه ای است که التهاب شدیدی در آن وجود دارد و قیمت کالا و اجناس در بازار مشخص نیست و روزانه تغییر می‌کند که این مسئله ناشی از ضعف دستگاه‌های نظارتی در کنترل قیمتها است.

وی افزود: در نبود وزیر قانونی در وزارت صمت هر روز بازار تلاطم بیشتری را شاهد خواهد بود، چنانکه طی چند روز گذشته گرانی در بازار خودرو و دیگر موارد مرتبط با وزارت صمت فشار روانی و مالی زیادی را به مردم تحمیل کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به اوضاع نابسامان بازار و گرانی‌های اخیر که ناشی از نبود یک مدیریت واحد و منسجم است، اظهار داشت: بازار و صنعت در نبود وزیر صمت دچار سرگردانی شده است.

حجت الاسلام آزادی خواه با بیان اینکه نبودن وزیر صمت در راس این وزارتخانه در عدم نظارت بر بازار و ایفای وظایف نسبت به کنترل قیمت‌ها محسوس است، افزود: باید بدانیم که وزارت صمت یکی از مهمترین وزارتخانه‌هایی است که باید در شرایط فعلی در میدان حضور داشته و بر قیمت‌ها کنترل و بازرسی ویژه داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت صنعت معدن و تجارت چند ماهی  است که بدون وزیر اداره می‌شود و آقای روحانی باید خیلی جدی‌تر، سریع‌تر و دقیق‌تر گزینه پیشنهادی وزارت صمت را به مجلس معرفی کرده و نمایندگان کارنامه و عملکردش را بررسی کنند.

نظر شما