شناسهٔ خبر: 164994 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تجهیز همه اِلمان‌های شهری پایتخت به رمزینه پاسخ سریع/ ۷۰۰ تذکر به شهرداری طی سه سال

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران از تجهیز همه اِلمان‌های شهری پایتخت به رمزینه پاسخ سریع خبر داد و گفت: طی ۳ سال گذشته تاکنون ۷۰۰ تذکر به شهرداری تهران داده شده که تعداد زیادی از آنها بدون پاسخ مانده است.

به گزارش «نماینده»، محسن هاشمی در حاشیه صحن امروز شورای شهر در جمع خبرنگاران درباره برگزاری جلسه هم‌اندیشی امروز اعضای شورای شهر با پیروز حناچی شهردار تهران اظهار داشت: در جلسه امروز که حدود دو ساعت به طول انجامید، در مورد تذکرهای اعضای شوری شهر به شهرداری مباحثی مطرح شد. از جمله اینکه اعضای شورا در طول سه سال گذشته ۷۰۰ تذکر به شهرداری داشته‌اند که ۱۰۰ مورد آنها بدون پاسخ مانده است.  

وی افزود: بخشی از تذکرها نیز پاسخ آن توسط شهرداری، اعضای شورای شهر را قانع نکرده و با شهردار صحبت کردیم که در سال آخر شورا، تذکرها عملیاتی شود و اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین قرار شد در جلسه بعدی هم‌اندیشی، در مورد موضوع مدیران محله، مباحثی مورد گفت‌وگو قرار گیرد.  

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در صحن امروز شورای شهر، یک فوریت طرح الحاق عنوان عوارض افزایش ارزش قانونی ناشی از اجرای طرح‌های توسعه شهری مربوط به ساماندهی و توسعه تأسیسات گردشگری در شهرداری تهران نیز مورد بحث گذاشته شد. همچنین بحث اِلمان‌های شهری مطرح شد و براساس این دستورجلسه، همه اِلمان‌های شهری از جمله درختان مجهز به Q.RCODE یا رمزینه پاسخ سریع می‌شوند.  

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه خزانه‌دار شورای شهر اعلام کرده در نیمه دوم سال با مشکل پرداخت حقوق کارکنان شهرداری مواجه می‌شویم، آیا این موضوع صحت دارد، گفت: منظور حسن رسولی خزانه‌دار شورا این بوده است که قانون بودجه توسط شهرداری فعال شود. باید درآمدی که در قانون دیده‌ایم، توسط شهرداری به دست آید و اگر کمکی لازم است، به صورت لایحه آن را برای ما ارسال کنند.  

وی افزود: شهرداری باید قانون بودجه را اجرایی کند که ۳۰ تا ۳۵ درصد از این بودجه به صورت غیرنقد درنظر گرفته شده است.  

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه استخدام نیرو در شهرداری با توجه به شرایط اقتصادی کنونی، راهکار مناسبی است؟ گفت: براساس برنامه سوم شهرداری، همچنین قانون برنامه بودجه، ۶ درصد از نیروهای شهرداری باید سالانه کاهش یابد، از طرفی امکان جذب نیروی جدید نیز وجود دارد که برایند ورود و خروج نیروها باید کاهش یالانه ۴ درصدی نیروها باشد.  

وی افزود: از زمان آغاز شورای پنجم، ‌ تعداد نیروهای شهرداری ۷۰ هزار نفر بود که الان به کمتر از ۶۲ هزار نفر رسیده است و شهرداری در این زمینه رویکرد مناسبی داشته است.  

هاشمی در مورد هسته محرکه اقتصادی که اخیراً توسط شهرداری مطرح شده بود، گفت: با توجه به تغییر شرایط، تا حدودی این بسته اثر خودش را از دست داده است و قرار شده مجدد این موضوع مورد ارزیابی قرار گیرد و در صحن شورا مطرح شود.

رئیس شورای شهر تهران در مورد وضعیت حمل و نقل عمومی در ماه مهر و تمهیدات لازم در این زمینه، گفت: بحث کرونا موضوع حمل و نقل عمومی را تضعیف کرده است و اکثر کارشناسان می‌گویند، باید اقدامی انجام دهیم که مردم کمتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، لذا بر همین اساس برای ماه مهر اقدامی مورد توجه قرار نگرفت.  

نظر شما