شناسهٔ خبر: 164989 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

رد پای دولت در بازارهای مسکن، سکه و ارز

معصومه پاشایی نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: وقتی رد پای دولت در بازارهای ملک، مسکن و سکه و ارز دیده می شود؛ چطور انتظار داریم مردم نقدینگی را به سمت تولید ببرند و در بازار آرامش حاکم شود؟

به گزارش «نماینده» معصومه پاشایی بهرام، در نشست علنی یکشنبه ۳۰ شهریورماه در تذکر شفاهی گفت: رفتارها و واکنش های دولت نسبت به مسائل داخلی و خارجی در حوزه‌های مختلف، مردم را به این باور رسانده که دولت نسبت به شرایط زندگی مردمی تفاوت شده است.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس  افزود: در این شرایط بحرانی بازار و اوضاع معیشتی مردم، رئیس‌جمهور عزمی برای معرفی وزیر صنعت ندارد و گاهی شنیده می‌شود به دنبال افراد غیرمتخصص می‌رود، درخواست می کنم سریعاً یک وزیر متخصص و آشنا به وزارتخانه معرفی کنید که خودتوان هم قبول داشته باشید و تشریف بیارید از ایشان  دفاع کنید.

وی ادامه داد: تذکر بعدی در مورد عدم کنترل و نظارت کافی بر شرکت‌ها و موسسات دولتی بانک‌ها و صندوق هاست که به جای سرمایه‌گذاری در تولید، به سمت بازار غیر مولد و دلالی رفته اند. آقای  رئیس‌جمهور، وقتی شما خودتان سرمایه‌ها را به سمت تولید نمی‌برید و رد پایتان در بازارهای ملک، مسکن و سکه و ارز دیده می شود چطور انتظار دارید مردم نقدینگی به سمت تولید ببرند و در بازار آرامش حاکم شود؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به مشکلات دولت الکترونیک مطرح کرد: دولت در اجرای تکالیف مربوط به دولت الکترونیک و تکمیل سامانه‌های موضوع قانون برنامه ششم و تهیه نقشه جامع یکپارچه سازی سامانه ها در راستای تولید تبادل و پردازش داده‌های اقتصادی سهل انگاری و کم‌کاری فاحشی دارد که هر انسان عاقلی فکر می‌کند عمدی در کار است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: درمان درد اقتصاد سامانه ها است. چرا انجام نمی دهید؟ چرا نمی‌خواهید شفافیت در اقتصاد ما حاکم بشود و از این بحران داخلی خارج بشویم. منافع چه کسی یا کسانی را می بینید که از منافع ملی ما با اهمیت تر است؟

نظر شما