شناسهٔ خبر: 164967 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ایران در برابر هیچ فشاری امتیاز نخواهد داد

متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه سازمان ملل باید از حیثیت کشورهای عضو در برابر اقدام غیرقانونی آمریکا در فعال سازی مکانیسم ماشه دفاع کند گفت: جمهوری اسلامی ایران در برابر هیچ فشاری امتیاز نخواهد داد.

به گزارش «نماینده» روح الله متفکر آزاد عضو هیات رئیسه مجلس درباره اقدام آمریکا مبنی بر فعال سازی مکانیسم ماشه با وجود خروج این کشور از برجام اظهار داشت: اگر مکانیسم ماشه که آمریکا مدعی فعال شدن آن است که البته جمهوری اسلامی معتقد است ایالات متحده به دلیل خروج از برجام حق فعال کردن این مکانیسم را ندارد، فعال شود و سازمان ملل هم سکوت کند این سکوت منجر به از دست رفتن حیثیت این سازمان خواهد شد؛ این در حالی است که نه فقط جمهوری اسلامی بلکه حقوقدانان بین الملل، سازمان ملل و ناظرین بین المللی هم به این موضوع معترف هستند که وقتی آمریکا از برجام خارج شده حق فعال سازی مکانیسم ماشه را ندارد.  

وی افزود: متأسفانه در خیلی از موارد حیثیت سازمان ملل متحد خدشه دار شده و در صورت سکوت در برابر فعال‌سازی مکانیسم ماشه از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مهر پایانی بر حیثیت این سازمان است.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: سازمان ملل متحد باید از حیثیت کشورهای عضو و تصمیمات جمعی اعضای آن و همچنین حیثیت اجتماعی نظام بین الملل دفاع کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران خود را برای هر سناریو آماده می‌دانند و برای ما فشارهای آمریکا ۴۱ سال است که حداکثری است.

وی خاطرنشان کرد: فشارهای بعد از مکانیسم ماشه با فشارهای قبل از آن هیچ تفاوتی در فرایندها ایجاد نخواهد کرد.

متفکر آزاد تأکید کرد: جمهوری اسلامی در برابر هیچ فشاری امتیاز نخواهد داد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و شوی تبلیغاتی ترامپ با فعال سازی مکانیسم ماشه گفت: ترامپ تلاش می‌کند که هم در حوزه صلح رژیم صهیونیستی با کشورهای منطقه و هم در حوزه مکانیسم ماشه برای مصرف انتخاباتی خودش خوراک جدی فراهم کند.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: معتقدم که فعال سازی مکانیسم ماشه اثر انتخاباتی جدی در داخل آمریکا نخواهد داشت و حتی ممکن است این قضیه علیه ترامپ هم تمام شود.

نظر شما