شناسهٔ خبر: 164961 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

آمریکا در فعال کردن «مکانیسم ماشه» ناکام می‌شود

جلال زاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ۱۳ عضو شورای امنیت نامه‌ای به رئیس این شورا داده‌اند مبنی بر اینکه آمریکا نمی‌تواند درخواست فعال کردن «مکانیسم ماشه» را بدهد.

به گزارش «نماینده» وحید جلال زاده در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر فعال کردن مکانیسم ماشه، گفت: در جلسه ای که اخیرا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با مسئولان وزارت خارجه داشت، گفته شد که ۱۳ عضو شورای امنیت نامه رسمی به رئیس شورای امنیت داده اند و در این نامه تأکید کرده اند که درخواست آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه قابل طرح نیست.

وی بیان کرد: بر این اساس و طبق آخرین گزارش وزارت امور خارجه، آمریکا نمی تواند موضوع فعال شدن مکانیسم ماشه را در شورای امنیت مطرح کند، مگر آنکه اعضای شورای امنیت نسبت به طرح این موضوع رضایت کامل داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: مقامات آمریکا با طرح چنین ادعاهایی به دنبال آن هستند که حرکتی رو به جلو انجام دهند و افکار عمومی را با خودشان همراه کنند اما قطعا راه به جایی نمی برند.

جلال زاده تأکید کرد: البته ما در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به مسئولان وزارت خارجه گفتیم که شما نباید منتظر اما واگرها باشید و زمانی که تهدیدی متوجه کشور ما می شود، باید سناریوها و برنامه های خودتان را آماده کنید.

وی افزود: انتظار ما از دولت و وزارت امور خارجه آن است که برنامه ها و سناریوهای خود را برای شرایط نامطلوب آماده کنند و پاسخ تهدیدات کشورهای دیگر را بدهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مجلس قطعا در مقابل یکجانبه گرایی های آمریکا می ایستد، اظهارداشت: مردم ما زیر بار ظلم و تعدی نمی روند و همان طور که یکجانبه گرایی آمریکا در زمینه تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران به سنگ خورد، امیدواریم که هدف آنان در فعال کردن مکانیسم ماشه هم به جایی نرسد تا آمریکایی ها متوجه شوند دوره یکجانبه گرایی به پایان رسیده است.

نظر شما