شناسهٔ خبر: 164949 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

دستورکار کمیسیون‌های مجلس| بررسی طرح «شفافیت آرا» و سازش امارات و بحرین با صهیونیست‌ها

صحن مجلس بررسی طح شفافیت آرای نمایندگان، حضور دژپسند برای پاسخ به سوالات نمایندگان و بررسی سازش امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بخشی از دستور کارهای کمیسیون‌های مجلس در هفته جاری است.

به گزارش «نماینده»، دستور کار جلسه هفته جاری کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی از روز شنبه تا چهارشنبه (30 شهریور لغایت 2 مهرماه) اعلام شد.

بر همین اساس کمیسیون‌ آیین نامه داخلی مجلس در جلسه روز دوشنبه خود طرح شفافیت آرای نمایندگان را در کارگروه مربوطه بررسی می‌کند و کمیسیون اصل نود مجلس نیز با رئیس دیوان عدالت اداری در مورخ اول مهرماه جلسه خواهد داشت.

کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی نیز در جلسه روز یکشنبه خود میزبان رئیس و دبیرکل و هیأت رئیسه اتاق ایران جهت گزارش درباره وضعیت تولید و محیط کسب و کار خواهد بود.

کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در اول مهرماه میزبان وزیر آموزش و پرورش جهت پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه شنبه اول مهرماه نیز در کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر خواهد شد و به سوالات 9 نفر از نمایندگان مجلس پاسخ خواهد داد.

اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه روز دوشنبه خود با اعضای شورای نگهبان به منظور بررسی همکاری‌های مشترک در خصوص طرح‌ها و لوایح جلسه خواهند داشت و وزیر اقتصاد و دارایی نیز در جلسه سه شنبه هفته جاری به سؤال تعدادی از نمایندگان مجلس پاسخ خواهد داد.

کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در جلسات هفته جاری خود تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس برای ضرورت تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی را نیز بررسی می‌کند.

اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در هفته جاری سازش خیانت‌بار کشورهای امارات متحده عربی و بحرین با رژیم صهیونیستی را با حضور نمایندگان گروه‌های مقاومت فلسطینی و لبنانی را تشکیل و ادامه طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را نیز در دستور کار دارد.

کمیسیون شوراهای مجلس طرح در جلسه یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری طرح ثبت نام رأی دهندگان در انتخابات، شماره ثبت 159 و اصلاح موادی از قانون تشکیلات و وظایف انتخابات شوراهای اسلامی کشور شماره 160 را بررسی می‌کند.

کمیسیون انرژی مجلس در جلسه تخصصی هفته جاری بررسی 9 طرح را در دستور کار دارد که طرح حمایت از اقتصادی ملی و رونق تولید در مقابل اقدامات خصمانه آمریکا از جمله مهم‌ترین این طرح‌ها است.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات روز یکشنبه 30 شهریور ماه عملکرد اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه کمیته امداد امام خمینی(ره) را با حضور رئیس کمیته امداد و معاونان او بررسی خواهد کرد. این کمیسیون همچنین در جلسه روز سه شنبه اول مهرماه نیز به طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی رسیدگی می‌کند.

کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز در جلسه روز سه شنبه خود از سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت جهت تحقیق و تفحص برخی از نمایندگان برای کیفیت و قیمت خودرو و وضعیت مشکلات صنعت خودروسازی و تصمیمات چندگانه در نرخ‌گذاری‌ها و توزیع آن و عدم رعایت عدالت در این صنعت برای حضور دعوت خواهد کرد.

طرح جمعیت و تعالی خانواده در جلسه روز یکشنبه کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی و کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در جلسه روز سه شنبه میزبان وزیر جهاد کشاورزی به منظور پاسخگویی به سوالات 11 نماینده مجلس خواهد بود.

برای اطلاع از دیگر دستور کارهای کمیسیون‌های تخصصی مجلس اینجا (   ) مشاهده کنید.

نظر شما