شناسهٔ خبر: 164938 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

مهاجرت کاری انگلستان

انگلیس افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند به عنوان اولین گزینه مهاجرتی به کار در انگستان می اندیشیند. کشور انگلستان به عنوان یکی از برترین کشورهای انگلیسی زبان دنیا از نظر متقاضیان مهاجرت، یک مقصد  ایده آل و جذاب جهت مهاجرت خواهد بود.

افرادی که قصد مهاجرت به انگلستان را دارند به عنوان اولین گزینه مهاجرتی به کار در انگستان می اندیشیند. کشور انگلستان به عنوان یکی از برترین کشورهای انگلیسی زبان دنیا از نظر متقاضیان مهاجرت، یک مقصد  ایده آل و جذاب جهت مهاجرت خواهد بود. کار در انگلستان نیز از یکی از روش های مهاجرت به این کشور است. طبیعتا در بین روش های مهاجرت به هرکشوری مهاجرت از  طریق کار  بهترین روش موجود خواهد بود. زیرا فرد مهاجر در همان بدو ورود می تواند به کار مشغول شود و حقوق  و درآمد داشته باشد تا دیگر هزینه ای از بابت اجاره منزل و هزینه های زندگی پرداخت نکند. اما این روش، یعنی کار در انگلستان برای مهاجرت بسیار دشوار است زیرا متقاضی باید تلاش نماید که فردی را به عنوان کارفرما در انگلستان متقاعد نماید تا در مورد شغل مربوطه آن عنوان شغلی را برای وی نگه دارد و یک قرارداد کاری یا دعوتنامه کاری را برای وی ارسال نماید. قاعدتا کارفرمایی که نیاز به نیروی کار متخصص دارد ترجیح می دهد که نیروی خود را به استخدام درآورد زیرا همان کار را تبعه کشور انگلستان نیز انجام خواهد داد. مگر اینکه وی کاری متفاوت با دیگران را انجام می دهد. لذا در کل به این نتیجه می رسیم که اخذ ویزای کار انگلستان کار دشواری خواهد بود. اما اگر فردی این عقیده را دارد که می تواند از این کشور دعوتنامه کاری بدست آورد بهتر است از طریق سایت های کاریابی رزومه ای تهیه نماید.

پیشنهاد می نماییم تا برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه نیز مقاله شرایط کار در انگلستان را نیز مطالعه نمایید. ویزای کاری انگلستان به ویزای Tier 2 معروف است. از جمله شرایط دریافت ویزای کاری انگلستان داشتن شماره مرجع اسپانسری، حقوق مناسب و سطح زبان انگلیسی می باشد.

ویزای کاری انگلستان

در رابطه با ویزای کاری انگلستان که همان ویزای Tier 2 می باشد صحبت بسیار است. بطور کلی و همانطوری که اشاره شد برای بدست آوردن آن بایستی شماره مرجع گواهی اسپانسری، درآمد مکفی و مدرک زبان انگلیسی را بدست آورد. حقوق و درآمد در انگلستان برای متقاضیان مهاجرت بسیار بالاست. به همین خاطر برای آن قرارداد کاری بایستی فرد مورد نظر حقوقی در حدود 20800 پوند یا بالاتر از آن را دریافت نماید. ویزای کار انگلستان مدارکی دارد که شامل مواردی چون پاسپورت، عکس رنگی، پرینت حساب بانگی و مدارکی که نشان دهنده زبان انگلیسی است. از دیگر مدارک مورد نیاز برای اتباع برخی از کشورها تست بیماری سل است. علاوه بر موارد ذکر شده برای اخذ اقامت، افراد متقاضی باید شرایط ذیل را نیز داشته باشد که شامل این است که وی همان شغلی را داشته باشد که هنگام صدور مجو قبلی برای ورود و اقامت در انگلستان دارد. همچنین برای کارفرمایی کار کند که قبلا از وی گواهی اسپانسری دریافت نماید. ضمنا حداقل درآمدی را که ذکر شد کماکان دریافت می کند. نکته قابل ذکر دیگر برای تمدید ویزا این است که وی در انگلستان اقامت داشته باشد. برای اطلاع از میزان درآمد و حقوق در کشور انگلستان  چند نمونه شغل را برایتان مقال میزنیم. مشاغلی مانند برنامه نویسی در این کشور به طور متوسط 37000 پوند در سال بدست می آورند. یا یک آرشیتکت در سال در حدود 70000 پوند درآمد خواهد داشت.

مهندسی نرم افزار نیز 43500 پوند هزینه در بر دارد. این نشان دهنده این موضوع است که درآمد اتباع این کشورها اندک نیست. با تمام این اوصاف پیشنهاد می نماییم تا مقاله هزینه تحصیل و زندگی در انگلستان را برای اطلاع بیشتر در مورد کار در این کشور مطالعه نمایید.

مهاجرت به انگلستان

مهاجرت به انگلستان را می توان به روش های مختلفی مانند تحصیل در انگلستان، کار در انگلستان، سرمایه گذاری در این کشور، ازدواج  و نامزدی و همچنین پناهندگی می توان بدست آورد. البته با این تعریف که پناهندگی روش مناسبی برای مهاجرت ما ایرانیان نخواهد بود. زیرا طبق تعریف این قانون افرادی شامل حال پناهندگی می شوند که جانشان در کشور خود در خطر باشد که این موضوع در مورد اتباع ایرانی صادق نخواهد بود. همچنین خطراتی که پناهندگی دارد آن را به روش امنی برای مهاجرت تبدیل نمی کند. اما متداول ترین روشی که امروزه جهت مهاجرت به این کشور مورد استفاده قرار میگیرد روش مهاجرت تحصیلی به انگلستان است. دوره های تحصیلی در انگلستان برای دانش آموزان به سه دوره فاندیشن،   A-level و GCSE تقسیم  میشود. دوره های A- evel بیشتر مناسب دانش آموزانی است که به هدف تحصیل پزشکی به این کشور مهاجرت می نمایند. و  دوره های فاندیشن  بیشتر برای دانش آموزانی است که در زمینه های  فنی مهندسی در دانشگاه  قصد تحصیل دارند. دوره های فاندیشن یکساله و دوره های A-level دوساله هستند. نوع دیگری از روش مهاجرت، ویزای سرمایه گذاری یا Tier1 است. ازانواع ویزاهای  مربوط به سرمایه گذاری می توان ویزای 2 میلیون پوندی انگلستان را نام برد و شرایط آن شامل سن مناسب فرد است که از 18 سال به بالا است. منبع سرمایه ای که فرد سرمایه گذاری می کند باید مشخص باشد و یک حساب  در بانک های کشور انگلستان داشته باشد. نوع دیگری از ویزای سرمایه گذاری در این کشور سرمایه گذاری 200000 پوندی است که نوعی ویزای کارآفرینی است. نوع  دیگری از ویزای سرمایه گذاری نیز ویزای سرمایه گذاری 50000 پوندی است که مخصوص دانشجویانی است که زمانی برای تحصیل وارد کشور انگلستان شده اند و حتما باید دانشجو در کشور انگلستان حضور داشته باشد.

امید است که توانسته باشیم اطلاعات مناسبی در حیطه مهاجرت به کشور انگلستان به شما عزیزان ارائه داده باشیم. برای اطلاعات جزئی تر پیشنهاد می نماییم تا با متخصصین امور مهاجرت در موسسه سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

نظر شما