شناسهٔ خبر: 164932 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

انتقاد نماینده مجلس از اعمال نظرات شخصی در سازمان برنامه و بودجه

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه، گفت: قرار نیست با نظرات شخصی برخی در سازمان برنامه و بودجه، نظام بودجه‌ریزی در کشور به روش صد سال قبل پایه‌گذاری شود.

به گزارش «نماینده»،احسان ارکانی نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از عملکرد سازمان برنامه و بودجه، اظهار داشت: هیچ‌کس تا به امروز نمی‌داند که چه فرمولی برای تعیین بودجه هر مجموعه در کشور در سازمان برنامه و بودجه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اعمال نظرهای شخصی در تعیین میزان بودجه هر استان یا هر سازمان و وزارتخانه‌ای تاثیر قابل توجهی دارد، گفت: سازمان برنامه و بودجه تا به امروز هیچ فرمولی را به طور رسمی برای تعیین بودجه‌های سالانه ارائه نکرده است. قرار نیست با نظرات شخصی برخی در سازمان برنامه و بودجه، نظام بودجه‌ریزی در کشور به روش 100 سال قبل پایه‌گذاری شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه به دلایل فوق و به منظور بررسی عملکرد سازمان برنامه و بودجه طرح تحقیق و تفحص از این سازمان تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است، گفت: طرح مذکور در 5 محور تدوین شده و از سال‌های 93 تاکنون را در بر می‌گیرد.

ارکانی در تشریح محورهای تفحص از سازمان برنامه و بودجه، بیان داشت: نحوه تهیه، تخصیص و توزیع بودجه سالانه و بودجه‌های عمرانی در دستگاه‌های عمرانی و استان‌ها، عدم تشکیل جلسات کمیته تخصیص سازمان برنامه و بودجه، نحوه تحصیل و تخصیص منابع حاصل از هدفمندی یارانه‌ها، بررسی وضعیت امور استخدامی و مدیریت سرمایه انسانی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سابق از سال 93 تا 97 قبل از جداسازی سازمان برنامه از مدیریت و همچنین نحوه واگذاری اوراق خزانه به پیمانکاران از جمله محورهای این تحقیق و تفحص است.

نظر شما