شناسهٔ خبر: 164913 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

اولویت اصلی در حکومتداری اسلامی، تأمین رفاه عمومی مردم است/ توسعه نامتوازن استان ها عامل مهاجرت به پایتخت

 عباس‌ زاده مشکینی ناظر شورای عالی تمرکز زدایی از پایتخت گفت: توسعه نامتوازن استان ها و عدم تخصیص بودجه عادلانه عامل مهاجرت به پایتخت است.

به گزارش «نماینده» محمود عباس زاده مشگینی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان اردبیل اولویت اصلی در حکومت داری اسلامی را تأمین رفاه عمومی مردم عنوان کرد و افزود: سه اصل اساسی در حاکمیت، تأمین رفاه عمومی، تأمین امنیت و حراست از حقوق عمومی و آزادی‌های مشروع مردم است که اگر رفاه به معنای دقیق کلمه به درستی تأمین نشود نمی‌توان به مؤلفه‌های دیگر پرداخت.

وی با بیان اینکه ما مسئولین شأن و جایگاهی جز نوکری مردم نداریم، تصریح: مسئولین دولت نوکر مردم هستند باید به درستی به آنها خدمت کنند و اگر کوتاهی کنیم در قیامت پاسخگو هستیم، چرا که هدف از مسئولیت باید خدمت‌گزاری باشد.

نماینده مردم مشگین شهر با تاکید بر شناخت درست و دقیق قیام امام حسین (ع) افزود: حضرت امام حسین (ع) برای احقاق حقوق مردم قیام کرد و سیاست و حاکمیت را در راستای اعتلای دین اسلام به کار برد و در مقابل ظلم و جور و تضییع حقوق مظلومان قیام کرد.

وی ادامه داد: این امر درس بزرگی برای مسئولین نظام اسلامی است اگر به نام مکتب امام حسین (ع) حکومت می‌کنیم باید مانند آن حضرت رفتار کنیم.

عباس زاده مشگینی جلب رضایت الهی و ناظر بودن پروردگار بر اعمال را، اولین راه برای رسیدن به هدف مطلوب عنوان کرد و افزود: وقتی در کشور سامانه نظارت بهره‌ور محور، وجود ندارد لذا تنها راهی که ما را از کج روی‌ها و خلاف مصون نگه می‌دارد، جلب رضایت الهی در تصمیم گیری‌ها است که باعث ارتقای بهره‌وری در کارها می‌شود.

وی با ابراز تأسف از توسعه نامتوازن استان‌ها، این امر را باعث مهاجرت به پایتخت عنوان کرد و گفت: بنده در مجلس به عنوان ناظر شورای عالی تمرکز زدایی از پایتخت، این مساله را با جدیت پیگیر هستم تا با فعالیت صحیح کمیسیون تمرکز زدایی، در توزیع بودجه و رعایت توازن در توسعه استان‌ها و به تبع آن در شهرستان‌ها دقت کافی انجام شود و حاشیه شهرها و مناطق کم برخوردار را از انزوا و رکود در آورد.

نماینده مردم مشگین شهر به حمایت همه جانبه از مدیران فعال و توانمند اشاره کرد و افزود: هر مدیری که می‌خواهد در رتبه اول خدمت رسانی به مردم قرار گیرد در پست خود بماند مابقی باید در فعالیت خود تجدید نظر کند در حقیقت به مدیران خدوم و خدامحور نوکری کرده و پله ترقی آنها خواهم بود.

نظر شما