شناسهٔ خبر: 164897 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

ظرفیت‌های قانونی کمیسیون اصل نود در پژوهشکده شورای نگهبان بررسی شد

شورای نگهبان نشست هم اندیشی اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی با رئیس و جمعی از کارشناسان پژوهشکده شورای نگهبان برگزار و ظرفیت‌های قانونی این کمیسیون بررسی شد.

به گزارش «نماینده»، نشست هم‌اندیشی اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی با رئیس و جمعی از کارشناسان پژوهشکده این شورا برگزار شد.

در این نشست که با حضور عباسعلی کدخدایی رئیس این پژوهشکده برگزار شد، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رئیس کمیسیون اصل نود و مصطفی میرسلیم، سیدمحمود نبویان، الهام آزاد و روح‌الله نجابت از اعضای کمیسیون اصل نود قانون اساسی حضور داشتند.
 
در این نشست صلاحیت‌های کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر طرز کار مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه بر اساس تحلیل‌ها و مطالعات علمی صورت گرفته در پژوهشکده شورای نگهبان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و در خصوص ظرفیت‌های قانونی اصل نود، بحث و تبادل نظر شد.
  
گفتنی است بر اساس اصل نودم قانون اساسی هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضاییه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند و مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه یا قوه قضاییه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آن‌ها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام نماید و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.

نظر شما