شناسهٔ خبر: 164887 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بورس انرژی باید رونق گیرد/ ضرورت اصلاح الگوی مصرف

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بورس انرژی ما تاکنون رونق نگرفته که باید تغییراتی در این زمینه حاصل شود.

به گزارش «نماینده»، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پس از ارائه گزارش وزیر نفت درباره برنامه های توسعه ای این وزارتخانه، گفت: بنده شاهد پیشرفت هایی در این حوزه بوده ام به گونه ای که در سفر به خوزستان از پالایشگاه خلیج فارس بازدید کردیم و بابت توان دفاعی کشور افتخار می کنیم، چرا که این پالایشگاه حدود ۱۴ میلیون تُن فرآورده دارد و ما اگر در همه عرصه ها این باور را داشته باشیم می توانیم مشکلات را حل کنیم.

وی درباره بورس انرژی، افزود: سوال بنده این است که چرا بورس انرژی ما تاکنون آن طور که باید و شاید رونق نگرفته است و باید تغییراتی در این زمینه حاصل شود و همچنین در بحث خام فروشی هم باید تغییراتی لحاظ شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره الگوی مصرف، اظهار داشت: کشور ما در زمینه مصرف انرژی جز کشورهای پرمصرف است و عملکرد ما در این بخش قابل قبول نبوده و نیازمند تغییراتی در رویکرد ها در این عرصه است.

قالیباف یادآور شد: در ۴۰ روز گذشته وزیر نفت جلسات متعددی در زمینه های مختلف با نمایندگان مجلس برگزار کرد و علت آنکه جلسه امروز با وزیر نفت جلسه ای منطقی بود آن است که وزیر نفت و همکاران وی بسیاری از دغدغه ها و موضوعات مورد نظر نمایندگان را پذیرفتند.

وی ادامه داد: البته لازم است این وزارتخانه همچنان ارتباطات خود را با کمیسیون های مجلس و مرکز پژوهش ها داشته باشد تا دیگر مشکلات این حوزه حل و فصل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره مشکلاتی که در زمینه تهیه گاز مایع و سوخت کشاورزان وجود دارد، گفت: محروم ترین و مستضعف ترین افراد جامعه از گاز مایع استفاده می کنند اما مشکلاتی در تهیه این گاز دارند که باید حل و فصل شود. همچنین کشاورزان هم مشکلاتی در زمینه سوخت دارند که لازم است با همکاری دولت و مجلس این دو مشکل هم مرتفع شود.

تکمیل می شود...

نظر شما