شناسهٔ خبر: 164881 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

کمیسیون ویژه جهش تولید نحوه جبران عقب‌افتادگی در رشد اقتصادی را بررسی می کند

حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گفت: روند بهبود و جبران عقب‌افتادگی رشد اقتصادی بویژه در سال‌های اخیر باید به نسبت رشد منفی و مسائلی مانند تحریم و کرونا پیش برود.

به گزارش «نماینده» سیدشمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با اشاره به اینکه مجموعه شرایط اقتصادی کشور طی سال‌های اخیر موجب شد تا رونق، جهش و حمایت از تولید به عنوان یک مطالبه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شود، گفت: تولید طی یک دهه گذشته تقریبا افزایشی نداشته است و طی دو سال اخیر هم دو نرخ رشد منفی بزرگ را پشت سر گذاشتیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: با توجه به مجموعه شرایط تحریم و کرونا، نرخ رشد سرمایه گذاری از سال ۹۳ تاکنون منفی بوده و این موضوع موجب تشدید نگرانی‌ها در عرصه تولید شده است.   

نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس تصریح کرد: روند بهبود و جبران عقب افتادگی رشد اقتصادی بویژه در سال‌های اخیر بسیار اهمیت دارد و باید به نسبت رشد منفی و مسائلی مانند تحریم و کرونا پیش برود، کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی هم با تمرکز بر روی این موضوع تشکیل شده است.

*اجرای اصل ۴۴ قانونی فراتر از امر واگذاری‌هاست

حسینی نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را یکی دیگر از وظایف کمیسیون ویژه جهش تولید دانست و گفت: متاسفانه بحث خصوصی‌سازی در سال‌های اخیر رو به تعطیلی گذاشته شده است، در سال‌های ابتدایی این دولت از اجرای قانون در بحث واگذاری‌ها به بهانه‌های مختلف اجتناب شد ولی با گذر زمان اهمیت خصوصی سازی بیشتر شده است.

رئیس کمیسیون ویژه جهش تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با تاکید براینکه اجرای اصل ۴۴ فراتر از امر واگذاری‌هاست، بیان کرد: همچنین مسایلی مانند بهبود فضای کسب و کار و مقررات زدایی در افزایش تولید موثر بوده و در دستور کار ما قرار دارد.

نظر شما