شناسهٔ خبر: 164871 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

پروتکل‌های بهداشتی در فصول سرد سختگیرانه‌تر اجرا شود

پاکمهر عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان با توجه به احتمال همزمانی شیوع بیماری کرونا و آنفولانزا در فصل پاییز و زمستان گفت: پروتکل‌های بهداشتی باید در فصول سرد بسیار سختگیرانه و با فرض وضعیت قرمز کرونایی اجرا شود.

به گزارش «نماینده» سید محمد پاکمهر به همزمانی شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا در فصول پاییز و زمستان اشاره کرد و گفت: بیماری‌های ویروسی مانند کرونا و آنفولانزا  دستگاه تنفسی را درگیر می‌کنند و تب، سرفه، ضعف بدنی، بی حالی، کم اشتهایی، آب ریزش بینی، درد عضلانی و انسداد مجاری تنفسی از جمله علائم مشابه در این نوع بیماری‌ها  است. البته حجم گرفتگی ریه و ابتلا به بیماری کرونا با دستگاه سی تی اسکن قابل تشخیص است.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه تشخیص و تفکیک دو بیماری کرونا و آنفولانزا به راحتی امکان پذیر نبوده و نیازمند  اطلاع رسانی دقیق است، ادامه داد: در فصول سرد سال که احتمال شیوع هم زمان کرونا و آنفولانزا وجود دارد تمامی پروتکل‌های بهداشتی باید به صورت کامل و با فرض قرمز بودن وضعیت، اجرا شود. این موضوع در خصوص دانش آموزان در مدارس نیز باید به منظور کاهش ابتلا و سرایت بیماری رعایت و از ورود افراد دارای علائم سرماخوردگی به مدارس جلوگیری شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی،  گفـت: به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در فصل پاییز و زمستان باید افراد دارای علائم سرماخوردگی را بیمار کرونایی تلقی کنیم و تا زمانی که تست PCR وی منفی اعلام نشده ضمن انجام درمان‌های عمومی، شرایط قرنطینه را برای بیمار فراهم کنیم.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: معتقدم در دوران شیوع همزمان کرونا و آنفولانزا  بهتر است هنگام مشاهده فرد دارای علائم، وی را مبتلا به کرونا بدانیم و پروتکل‌های بهداشتی را با تاکید بیشتری انجام دهیم تا با غفلت و بی‌توجهی موجب سرایت بیماری و ابتلای افراد دیگر شویم. یقیناً این بهترین اقدامی است که باید در فصول زمستان و پاییز در کنار تمامی اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا انجام دهیم.

نظر شما