شناسهٔ خبر: 164865 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: میزان

۲۰ پرونده نمایندگان مجالس دهم و یازدهم روی میز هیئت نظارت

غضنفر آبادی سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از پایان کار کمیته رسیدگی به طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در کمیسیون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی ، از پایان کار کارگروه ویژه بررسی طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان در کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در هفته آینده خبر داد و گفت:ب یشتر مباحث در موضوعات صیانتی و مراقبتی است.

وی با بیان اینکه مصادیق مختلفی در طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان مطرح شده که امکان اصلاح و یا حذف برخی از آن ها وجود دارد افزود: ابهامات قانونی و نظرات متفاوت پیرامون دریافت هدیه از سوی نمایندگان، رفتارهای خلاف شأن نمایندگی و اینکه صحبت های نمایندگان در چه محدوده ای در راستای ایفای نقش نمایندگی آنهاست، وجود دارد که باید شفاف‌تر شود.

وی در ادامه درخصوص میزان پروندهای مورد رسیدگی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز بیان داشت: حدود ۴۳ پرونده از مجلس دهم باقی مانده بود که مورد رسیدگی قرار گرفته و هم اکنون به رقم ۱۰-۱۲ پرونده رسیده است که موضوع اکثر این پرونده‌ها نیز شکایت برخی نهادها و وزارتخانه‌ها از نمایندگان بوده است.

غضنفر آبادی تصریح کرد: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز بر اساس نتیجه استعلامات، به بررسی پروندهای پرداخت که در نهایت موضوع برخی شکایت‌ها را در چارچوب انجام وظایف نمایندگی تشخیص داد و در موارد دیگر نیز مقرر شد تا از افراد جهت ارائه توضیحات دعوت به عمل آید.

وی ادامه داد: ضمن آنکه در برخی دیگر از پرونده ها، گزارشات فاقد مشخصات گزارش دهنده بوده که این نوع پرونده‌ها نیز مورد رسیدگی قرار نمی‌گیرد مگر آنکه صحت گزارش برای هیئت محرز شود.

سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: در مجلس یازدهم نیز حدود ۷-۸ پرونده به این هیئت ارجاع شده که در حال بررسی است.

نظر شما