شناسهٔ خبر: 164862 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تحلیل عملکرد گوشه ای از کوشش های نماینده کلانشهر اهواز در مجلس شورای اسلامی/مجتبی یوسفی نماینده خوزستانی با نگاه کلان ملی است

مجتبی یوسفی مجتبی یوسفی توانست با یک نگاه علمی-دموکراتیک در حیطه ی نظارتی خود هم نقش یک نماینده را ایفا کند هم در قامت یک رسانه نقش آفرینی کند

به گزارش «نماینده»، تاکنون تعاریف مختلفی از وظایف و شاخصه های یک نماینده ایده آل ارائه شده است. اما دسته بندی ها و سلیقه های فکری که در چند ماه اخیر افکار عمومی،فضای رسانه ای و سیاسی را به بحث کشانده اینست که آیا وظایف نظارتی  یک نماینده صرفا در چهارچوب درون منطقه ای تعریف میشود؟

در اینجا با ارائه ی مصداق هایی از عملکرد وی در ترمیم بحران های حوزه انتخابیه وی پاسخ به پرسشی را می‌دهیم که ذهنیت هر سه طیف را به خود اختصاص داده است.


 بحران آب غیزانیه

اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومان به پروژه فاز ۲ و۳ غیزانیه 

جذب مبلغ ۲۰ میلیارد تومان از بنیاد مستضعفان جهت تکمیل و تسریع در اجرای پروژه آبرسانی غیزانیه و تامین آب دائمی منطقه

آنچه که در تحلیل عملکرد نماینده فعلی دیده می‌شود نگاه فرا منطقه ای و ملی سازی بحران های حوزه انتخابیه وی  بوده که می‌تواند پاسخ شفافی به پرسش فوق باشد.
با توجه به بحران های اخیری که در اهواز رنج‌های انسانی در پی داشت مجتبی یوسفی توانست با یک نگاه علمی-دموکراتیک در حیطه ی نظارتی خود هم نقش یک نماینده را ایفا کند هم در قامت یک رسانه نقش آفرینی کند به این دلیل که وی بر این نظر است که خوزستان سرمایه ساز ملی است اما در ابتدایی ترین نیازهای اولیه حقوق شهروندی مانده است. بهمین رو هدف از ملی سازی بحران مرثیه خوانی نیست بلکه بالا بردن بیرق شأنیت این سرزمین است  زیرا خوزستان نیازمند کمک نیست بلکه مطالبه گر سهم خویش از صحن ملی است.

همچنین بنظر میرسد، وی بر این باور است که برای شناسایی و درمان یک آسیب نباید به نگاه خرد و منطقه ای بسنده کرد چرا که شاید پیامدهای بحران موجود آنچنان سهمگین باشد که حتی یک کشور را هم از منظر اقتصادی،علمی،فرهنگی، سیاسی، قومی و .. تحت تاثیر خود قرار دهد.بنابراین وقتی استانی که قلب اقتصادی یک کشور به شمار می‌رود،آسیب جدی ببیند قطعا حوزه های متفاوت حیات ملی را هم تحت سیطره خود قرار خواهد داد و توسعه ی اجتماعی را تبدیل به یک معضل اجتماعی خواهد نمود.بهمین رو با استفاده از ظرفیت های فرااستانی بر پایه خردجمعی که مهمترین خصوصیت یک مجلس مردم سالار است،توانست با روشمندی ملی به آسیب های این بحران و پیامدهای پسابحران بپردازد.

در واقع نگاه عملکرد این نماینده دغدغه مند یک نگاه کلان است به گونه ای که نمی‌پذیرد چالش های موجود در یک منطقه دفن شوند بهمین رو با ملی سازی بحران و نگاه فرامنطقه ای و از طریق همگرایی با نمایندگان دیگر در عرصه ملی به جهانیان ثابت کردکه عمران یک منطقه می‌تواند عمران یک کشور باشد.


بحران کارخانه نیشکرهفت تپه

پرداخت حقوق معوقه و رفع مسدودیت حساب کارگران در شرکت نیشکر هفت تپه

 دعوت از سه نماینده کمیسیون اصل ٩٠ برای حضور در بین کارگران


مسأله کارخانه ی هفت تپه و تجمعات کارگری هم می‌توانست بحرانی با تبعات سیاسی، اجتماعی،امنیتی در عرصه بین المللی با موج روانی رسانه ای در تشویش اذهان عمومی در پی داشته باشد.
در مورد ترمیم این بحران باید گفت با وجود اینکه این مسأله در حوزه تعهدات انتخابیه وی نبوده است اما با پیگیری و رایزنی های مستمر و روشمندی ارتباطی و نگاه کلان به چالش های استان در جهت رفع این بحران اهتمام ورزید و خانوارهای بسیاری را از فقر معیشتی بیرون کشید.
نماینده ای که با ولایت پذیری و هماهنگی با سایر نمایندگان همسو با نظام به دور از دشمن ستیزی و تسلط بر حرفه نمایندگی توانست بحران منطقه ای را مورد توجه ملی قرار دهد و    با تذکر و جدیت در حسن نظارت مدیران مسوول در بحران را به درمان وترمیم بحران ملتزم کند.


بحران روستای ابوالفضل

پیگیری و رایزنی جهت تهیه اسکان برای خانوارهای بی بضاعت روستای ابوالفضل که در درست اقدام است

مجتبی یوسفی نماینده کلانشهر اهواز، کارون ،باوی و حمیدیه با اشراف بر مشکلات عمومی، محلی مردم حوزه انتخابیه خود و با آشنایی با ساختار منطقه ای و به دور از تشویش سازی اجتماعی-اجرایی با روشمندی منطقی-حقوقی و با در نظر گرفتن حقوق شهروندی و احترام به کرامت های انسانی مردم آن منطقه وبا تذکر بر آرامش جامعه و رسانه بر عدم درگیری های سیاسی -قومیتی، اقدام به تصویب تهیه اسکان برای خانوارهای بی بضاعت ساکن آن منطقه از بنیاد مستضعفان برای رفع بحران نمود.

جذب اعتبارات جهت توسعه ی زیرساخت های آبفای شهری در مناطق حاشیه

از آنجاییکه بهداشت عمومی،آب آشامیدنی سالم،محیط زیست شهری سالم از ابتدایی ترین حقوق شهروندی و زیربنای شاخصه های توسعه پایدار شهری و توسعه انسانی به شمار می‌روند و همچنین به دلیل اهمیت ارتباطی که آب و فاضلاب با سلامت عمومی شهروندی دارد اثرات مخرب باری در حوزه بهداشت و سلامت  شهروندان خوزستان به جای گذاشته است که در طول سالهای اخیر موارد زیادی از بحران های نبود آب شرب سالم و تلاقی آب و فاضلاب مشاهده شده است.در همین راستا با پیگیری و جدیت نظارت مجتبی یوسفی نماینده مردم کلانشهر اهواز اقداماتی جهت رفع بحران و توسعه و ارتقاء این زیرساخت ها به شرح ذیل صورت گرفت:

اختصاص اعتبار جهت فاضلاب ۵۰ میلیارد تومان به مناطق محروم حاشیه و کوی سیاحی 
 
تکمیل تعهدات 106میلیارد تومانی پروژه فاضلاب مناطق محروم حاشیه

دریافت دستور العمل ما به تفاوت 350میلیارد تومانی اختلاف قیمت یورو 15هزارتومانی در زمان تخصیص اعتبار به قیمت روز یورو نیمایی 22 هزار تومانی برای اعتبار 50میلیون یورویی فاضلاب اهواز


درخشش حضور و اثبات لیاقتمندی نماینده خوزستانی  در کمیسیون های متفاوت مجلس شورای اسلامی 

مجتبی یوسفی نماینده مردم کلانشهر اهواز که با نگاه کلان ملی و مبادی آداب در محاورات و با دارایی بینش سیاسی و التزام به حفظ شئون نمایندگی توانست با قدرت تعامل و همگرایی و جذب اعتماد همتایان خود کرسی های بسیاری را در کمیسیون های متفاوت مجلس شورای اسلامی برای اهداف راهبردی حوزه انتخابیه خود کسب نماید.  

عضویت در بزرگترین فراکسیون اجرایی مجلس با اخذ۱۰۸ رأی 


عضو کمیسیون عمران مجلس

عضویت در هیئت رییسه فراکسیون معادن و صنایع معدنی مجلس
عضویت در اتحادیه بین المجالس جهانی (ipu)

سخنگوی فراکسیون مدیریت شهری مجلس

کسب ریاست شعبه ۴ مجلس شورای اسلامی 

نائب رییس فراکسیون حمایت از صنعت و صنعتگران 

نائب رییس فراکسیون دانشگاه آزاد 

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس

دبیر و عضو هیئت رییسه آب و فاضلاب مجلس 

عضو هیئت رییسه معادن و صنایع معدنی

نظر شما