شناسهٔ خبر: 164860 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

اولویت‌های کمیسیون انرژی مشخص شدند/از مهار خام فروشی تا بهینه‌سازی مصرف انرژی

مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از انتخاب مشاوران کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: کاهش خام فروشی ـ توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی و... به‌عنوان اولویت‌هایی کمیسیون انرژی مصوب شدند.

به گزارش «نماینده» مالک شریعتی نیاسر در تشریح جلسه روز (یکشنبه ۲۳ شهریورماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از انتخاب مشاوران و تصویب اولویت‌های کمیسیون متبوعش خبر داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشاوران کمیسیون طبق دستورالعمل اعلامی ازسوی هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند، توضیح داد: ابتدا طی یک نظرخواهی از اعضای کمیسیون، ۵۷ نفر داوطلب به هیات رئیسه کمیسیون پیشنهاد شدند، در مرحله بعد با تشکیل کمیته‌ای ۳ نفره ازسوی هیات رئیسه کمیسیون، به این افراد براساس شاخص‌ها امتیاز داده‌ شد که از میان آن‌ها ۱۵ نفر به صحن کمیسیون معرفی شدند و در ادامه با رای نمایندگان از میان آن‌ها ۱۰ نفر انتخاب شده و به هیات رئیسه مجلس معرفی می‌شوند. هیات رئسیه نیز به زودی از میان آن‌ها ۵ نفر را به عنوان مشاوران کمیسیون انرژی معرفی می‌کند.  

وی با بیان اینکه اولویت‌های کمیسیون انرژی نیز در این جلسه مصوب شد، افزود: براین اساس اولویت‌های کمیسیون در حوزه های تدوین و مصوب شد که عبارتند از: حوزه کاهش خام فروشی ـ توسعه و تکمیل زنجیره ارزش، حوزه اصلاح الگوی مصرف و بهینه سازی مصرف انرژی، حوزه تولید و طرح‌های توسعه‌ای عرضه انرژی با ملاحظه بهره‌وری، حوزه توسعه فناوری‌های دانش بنیان و کسب و کارهای نوپا، حوزه حکمرانی، اصلاح ساختار و مدیریت دارایی‌ها، حوزه دیپلماسی انرژی و امور بین‌الملل و تقویت توانمندی هسته‌ای کشور و گسترش کاربردهای مختلف آن در زندگی مردم.

نظر شما