شناسهٔ خبر: 164854 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

آنچه دولت اجرا می‌کند، رتبه بندی معلمان نیست

عباس زاده عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به طرح مجلس برای اجرای دقیق و کامل نظام رتبه بندی معلمان، تصریح کرد: آنچه دولت مدعی اجرای آن است، نظام رتبه بندی معلمان نیست.

به گزارش «نماینده» حسین امامی با یادآوری ضرورت اهمیت توجه به موضوع معیشت معلمان و با اشاره به جزئیات طرح رتبه بندی فرهنگیان مجلس، اظهار کرد: براساس فرموده مقام معظم رهبری آموزش و پرورش دستگاه مصرفی نیست و سرمایه‌گذاری در این حوزه در سازندگی آینده کشور مؤثر خواهد بود لذا عدم توجه به جایگاه معلم که رکن اصلی تعلیم و تربیت است، خسارت جدی برای آینده کشور خواهد بود.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، گلبهار و گلمکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قطعا یکی از اهداف طرح نظام رتبه بندی معلمان توجه به  دانش افزایی و مسئله معیشت فرهنگیان است، تصریح کرد: در حال حاضر دولت مدعی اجرای نظام رتبه بندی معلمان است، اما بسیاری از فرهنگیان نسبت به اجرای این قانون اعتراض دارند.

وی ادامه داد: بسیاری از احکام نظام رتبه بندی نیاز به تجدید نظر دارد و نظام رتبه بندی باید به نحوی اصلاح شود که معلمان نیز به مانند اساتید دانشگاه بر اساس سوابق کاری خود، تحصیلات، مقالات علمی و پژوهشی و شایستگی‌های علمی دارای رتبه‌های مربی، استادیار، دانشیار و استاد تمامی شوند.

امامی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس قصد دارند با اجرای طرح نظام رتبه بندی سفره فرهنگیان پربارتر شود، گفت: در حال حاضر فرهنگیان تفاوت چندانی پیش از اجرا و بعد از اجرای نظام رتبه بندی که دولت مدعی اجرای آن است، احساس نکرده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یادآور شد: قطعا نظام رتبه بندی معلمان به ارتقای کیفیت در آموزش و پرورش نیز کمک می‌کند و هدف بعدی مجلس از اجرای دقیق و کامل نظام رتبه بندی، ارتقای نظام آموزشی کشور نیز است.

نظر شما