شناسهٔ خبر: 164853 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

ارزش جایزه صلح نوبل با اهدا به ترامپ تنزل پیدا می کند

رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر جایزه صلح نوبل به ترامپ برسد، جایگاه این جایزه تنزل پیدا می کند.

به گزارش «نماینده» جلال رشیدی کوچی با اشاره به اینکه برخی کشورها دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را برای دریافت جایزه صلح نوبل پیشنهاد می دهند، گفت: چنین پیشنهادهایی و لایق دانستن ترامپ برای دریافت جایزه صلح نوبل جای تعجب ندارد، موافق ترین افراد با ترامپ می دانند او چه شخصیت و رفتاری دارد و چگونه عمل می کند بنابراین تعجب برانگیز نیست که او را برای نامزی جایزه صلح نوبل پیشنهاد می دهد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در گذشته شاهد بودیم که جایزه صلح نوبل به فردی مثل بوش که در جنگ های عراق و افغانستان دست داشت، به بهانه اینکه با تروریست مبارزه کرده، داده شده است، این موضوع برای ترامپ هم صدق می کند و می خواهند به این بهانه که ترامپ باعث صلح امارات و اسرائیل بوده،  جایزه صلح نوبل را به او بدهند.

وی تاکید کرد: به نظر می رسد چنین صلحی از نظر جامع جهانی لیاقت جایزه صلح نوبل را دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نکته مهم این است که جایزه صلح نوبل چه اندازه بی ارزش شده که به چنین افرادی داده می شود، این جایگاه ترامپ نیست که بالا رفته است بلکه جایگاه جایزه صلح نوبل با اهدا به ترامپ کاهش می یابد و ارزش واقعی و حقیقی خود را از دست می دهد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس گفت: اگر روزی شخص نوبل زنده می شد و می دید جایزه ای که تعیین کرده به چه کسانی داده شده است از کرده خود پشیمان می شد.

به گزارش «نماینده» ترامپ در کمتر از سه روز توسط دو نماینده پارلمان سوئد نامزد دریافت جایزه صلح نوبل شد.

نظر شما