شناسهٔ خبر: 164845 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مأموریت کمیسیون اقتصادی برای ممانعت از ایجاد تعهدات غیرقابل اجرا توسط دولت

سلیمی عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس مامور شد تا مراقبت کند تا دولت تعهد غیرقابل اجرایی را برای دولت بعد ایجاد نکند.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز هیأت رئیسه با رؤسای کمیسیون تخصصی مجلس گفت: در این جلسه اولویت‌های کاری کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه، بودجه و محاسبات مشخص شد.

وی افزود: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مأمور شد که اجازه ندهد دولت تعهد غیرقابل اجرایی را برای دولت آینده ایجاد کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین کمیسیون اقتصادی مأمور شد تا مراقبت کند تا مسائلی همچون گرانی بنزین در آبان ماه که موجب تلاطم زیاد در بازار شد اتفاق نیفتد.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین به کمیسیون اقتصادی مأموریت داده شد تا قوانین بانکداری، مالیات بر ارزش افزوده و همچنین اصلاح سیستم مالیاتی و ساماندهی بازار ارز را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی افزود: موضوع ساماندهی بازار مسکن و بحث ساماندهی بازار سرمایه و بورس از دیگر اولویت‌های کاری تعیین شده برای کمیسیون اقتصادی در جلسه امروز است.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: همچنین در این جلسه اولویت‌های کاری کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز مشخص شد و این کمیسیون مأمور شد تا اصلاح ساختار بودجه و نیز موضوع بودجه ریزی سالانه را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

سلیمی خاطرنشان کرد: همچنین رسیدگی به موضوع نحوه تخصیص بودجه به شرکت‌های دولتی و امثال آن و نیز موضوع پرداخت یارانه نقدی که باید یارانه ثروتمندان قطع و به اقشار ضعیف اختصاص یابد را مورد رسیدگی قرار دهد.

وی افزود: در این جلسه بنا بود تا اولویت‌های کاری کمیسیون آموزش نیز مشخص شود که به دلیل طولانی شدن مباحث، تعیین اولویت‌های کاری این کمیسیون به جلسه بعد موکول شد.

نظر شما