شناسهٔ خبر: 164842 - سرویس پارلمان شهری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رویه غلط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی را اصلاح کنید

فراهانی عضو شورای اسلامی شهر طی نامه‌ای خطاب به شهردار تهران متذکر شد معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری صلاحیت تفسیر مصوبات شورا و رای دیوان عدالت اداری را ندارد.

به گزارش «نماینده»، چندی پیش مجید فراهانی عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران در نامه‌ای خواستار فراهم نمودن زمینه حضور" دبیران کارگروه برنامه و بودجه شورایاری مناطق در جلسات کنترل پروژه" و "تعریف شاخص و سنجش نظرات شورایاران منطقه درباره عملکرد مدیریت مناطق و لحاظ آن در نتایج ارزیابی عملکرد" شده بود.

در پی ارسال این نامه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نسبت به ارسال پاسخ این نامه به شورا اقدام کرد، در پی دریافت این پاسخ مجید فراهانی؛ عضو و رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه‌ای به پیروز حناچی شهردار تهران مراتب اعتراض خود به روندها و رویه‌های غلط معاونت امور اجتماعی و فرهنگی که اعتراض و نارضایتی شورایاران محلات شهر تهران و مدیران محلات را به دنبال داشته اعلام و خواستار اقدام به اصلاح رویه‌های غلط و استفاده از ظرفیت شورایاران برای تحقق شعار "تهران؛ شهری برای همه"شد.

متن نامه مجید فراهانی در اعتراض به رویه‌ها و رویکردهای غلط معاون امور اجتماعی و فرهنگی که به شهردار تهران ارسال شده به شرح زیر است.

جناب آقای دکتر حناچی

شهردار محترم تهران

با سلام و احترام

ضمن آرزوی توفیق روز افزون، پیرو نامه شماره ۱۰۹۵۰ مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۶ معاون محترم برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا، با موضوع گزارش در خصوص توجه به نظرات شورایاران در نظارت بر طرح‌ها و پروژه‌ها و ارزیابی عملکرد مناطق و ارسال نامه شماره ۴۲۲۷۹۸ مورخ ۹۹/۰۵/۰۸ معاون محترم امور اجتماعی و فرهنگی به عنوان گزارش در اجرای نامه شماره ۷۲۲۱ مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۱۶ اینجانب نکات زیر قابل تامل است.

۱- مخاطب نامه ارسالی اینجانب معاون محترم برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورا بوده‌اند و لازم بود ایشان تدابیر لازم برای «دعوت دبیران کارگروه برنامه و بودجه شورایاری در جلسات کنترل پروژه مناطق» و «تعریف شاخص و سنجش نظرات شورایاران مناطق درباره عملکرد مدیریت مناطق و لحاظ آن در نتایج ارزیابی عملکرد» را معمول و نتیجه را منعکس می‌نمودند.

۲- متأسفانه به جای ارائه پاسخ اقدامات انجام شده در بند یک، شاهد ارسال پاسخ معاون محترم امور اجتماعی و فرهنگی هستیم که این پاسخ در این زمینه فاقد هرگونه وجاهت از حیث موضوع و گزارشگری اجراء می‌باشد.

۳- ظاهراً معاون محترم امور اجتماعی و فرهنگی از تدبیر لازم برای تهیه و نگارش نامه در پاسخ به شورا برخوردار نمی‌باشند، زیرا در صورت برخورداری از حداقل تدبیر شایسته برای مدیریت شاهد تهیه و ارسال مکاتبه شماره ۴۲۲۷۹۸ مورخ ۹۹/۰۵/۰۸ ایشان مشتمل بر موارد زیر نمی‌بودیم؛

۳-۱- تفسیر نمودن رأی دیوان عدالت اداری و تعیین تکلیف ایشان برای شورای اسلامی شهر تهران.

۳-۲- غیر قابل اجرا دانستن نامه شماره ۲۶۷۷ مورخ ۲۳/‏۰۲/‏۱۳۹۹‬ جناب آقای مهندس هاشمی رفسنجانی؛ رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران.

۳-۳- امکانپذیر ندانستن تداوم فعالیت شورایاران.

ضروری است آن معاونت در چارچوب وظایف و مأموریت‌های محوله اقدامات اجرایی را در پاسخگویی به مطالبات شهروندان معزز در حوزه"اجتماعی" و "فرهنگی" اجرایی نماید، مطمئناً برای تفسیر مصوبات شورا و رأی دیوان عدالت اداری واحدهای اجرایی دارای وظیفه، صلاحیت و تخصص مرتبط‌تر و مؤثرتر از معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد.

بر همین اساس انتظار دارد ضمن تذکر به ایشان برای اصلاح رویه غلط در پیش گرفته شده در پاسخ به شورای اسلامی شهر تهران و دامن زدن به فعالیت‌هایی که زمینه ساز نارضایتی شورایاران را فراهم می‌کند، دستور فرمائید اقدامات لازم برای استفاده از توان و ظرفیت شورایاران عزیز در اداره امور محلات شهر بیش از پیش فراهم گردد تا زمینه تحقق «تهران؛ شهری برای همه» به عنوان شعار محوری برنامه جنابعالی را شاهد باشیم.

سپاسگزار خواهد بود ضمن ابلاغ تدابیر لازم، تمهید ویژه برای جبران این گونه مکاتبات معمول و نتیجه به اینجانب منعکس گردد.

نظر شما