شناسهٔ خبر: 164833 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

معیار اصلی آموزش و پرورش برای بازگشایی پیش از موعد مدارس چه بود؟

مدارس نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس، دلیل اصلی آموزش و پرورش برای بازگشایی پیش از موعد مدارس را تشریح کرد و گفت: این دلایل در از جانب وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش بیان شد.

به گزارش «نماینده» محمد وحیدی درباره بازگشایی پیش از موعد مدارس در تاریخ ۱۵ شهریورماه، اظهار کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا یک هشدار و تذکر جدی نسبت به اوج گیری بیماری کرونا در پاییز داده شد و احتمال تداخل این بیماری با آنفولانزای فصلی بسیاری از کارشناسان را نگران کرده بود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، رازوجرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی افزود: از سوی دیگر مسئولان آموزش و پرورش و کارشناسان حوزه آموزش تأکید داشتند که برای سال تحصیلی جدید باید ارتباط واقعی بین دانش آموز و معلم شکل گیرد؛ بر همین مبنا بر تشکیل کلاس‌های حضوری اصرار می‌شد و هدف این بود که این حضور فیزیکی در مدارس پیش از پاییز باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین بازگشایی مدارس در این تاریخ با توصیه ستاد ملی کرونا صورت گرفت و مسائلی از قبیل نفع اقتصادی عده‌ای از قبال بازگشایی پیش از موعد مدارس مطرح نبوده است.

نباید بازگشایی مدارس را با طرح مباحث فرعی به حاشیه برد

وحیدی، شکل گیری ارتباط اولیه بین دانش آموز و معلم به صورت حضوری را بسیار مهم دانست و گفت: قطعا تصمیم نحوه بازگشایی مدارس پس از بحث‌ و بررسی‌های فراوان در ستاد ملی کرونا اتخاذ شده است و نباید به سادگی این تصمیم را با طرح مباحث فرعی به حاشیه برد.

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در کمیسیون، تأکید کرد:  قطعا ستاد ملی کرونا در زمینه بازگشایی مدارس حرف اول و آخر را می‌زند و آموزش و پرورش با محدودیت‌هایی که داشت، چنین تصمیم را اتخاذ کرد. /

نظر شما