شناسهٔ خبر: 164808 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نقش تقویت راه روستایی در کاهش بهای تمام شده محصولات کشاورزی

انویه تکیه عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وجود جاده های ایمن و مناسب روستایی برای دسترسی آسان، مطمئن و ارتباط روستاها با مراکز شهرها و استان ها ضروری است که این مسئله نقش به‌سزایی در جلوگیری از محرومیت اجتماعی و اقتصادی مناطق دور افتاده روستایی دارد.

به گزارش «نماینده» شارلی انویه تکیه عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه زیرساخت های مناطق روستایی در کشور، گفت: در شرایط کنونی صاحب‌نظران و کارشناسان بر این اعتقاد هستند که باید جدا از سیاست ها و استراتژی های کلان توسعه، به طور ویژه و خاص به امر توسعه روستاها و ریشه‌کنی فقر گسترده‌ در این مناطق پرداخت، چرا که در شرایط کنونی کمبود درآمد روستاییان و نیز کمبود امکانات اجتماعی از جمله خدمات بهداشتی، آموزشی، بیمه، خطوط ارتباطی، آب آشامیدنی و سوخت بسیار مشهود است.

فقدان زیرساخت‌های مواصلاتی یکی از عوامل مهاجرت روستاییان

نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه توجه عمومی به توسعه پایدار در روستاها، مستلزم همکاری و همیاری عوامل دولتی و غیر دولتی در کنار جوامع روستایی است، افزود: در شرایط کنونی نبود زیرساخت های مواصلاتی و راه‌ها و وجود جاده‌های خاکی و نامطلوب بودن آسفالت راه های روستایی یکی از عوامل مهاجرت روستاییان به کلانشهرها است.

نقش برجسته تقویت راه در توسعه مناطق روستایی

وی با تأکید بر اینکه راه‌های روستایی به عنوان یکی از مهمترین خدمات زیربنایی، نقش و جایگاه ویژه ای در توسعه مناطق روستایی دارد، گفت: کارشناسان از راه‌های روستایی به عنوان شریان حیاتی هر منطقه یاد می‌کنند، جاده ها علاوه بر نقش در حمل تولیدات زراعی، عامل اصلی جابجایی مسافران و پیوند دهنده مناطق روستایی با شهرها هستند.

انویه تکیه ادامه داد: راه‌های روستایی مناسب باعث کاهش زمان حرکت و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی می شوند، از این رو ساخت راه‌های مطلوب روستایی و راه‌های مواصلاتی اعم از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها یکی از مهمترین شاخصه‌های توسعه یافتگی در این مناطق هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وجود شبکه‌های حمل و نقل و جاده های ایمن و مناسب روستایی برای دسترسی آسان و مطمئن و ارتباط روستاها با مراکز شهرها و استان ها ضروری است که این مسئله نقش به‌سزایی در جلوگیری از محرومیت اجتماعی و اقتصادی مناطق دور افتاده روستایی دارد

نظر شما