شناسهٔ خبر: 164802 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

همسو بودن شهردار تهران و دولت هیچ دردی از مشکلات مردم تهران را حل نکرد!

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ما فکر می‌کردیم با همسو بودن مدیریت شهری و دولت، وضع تهران بهتر خواهد شد اما نه تنها بهتر نشد بلکه بدترهم شد! در واقع از این همسویی برای بهبودی زندگی مردم هیچ استفاده‌ای نشد.

به گزارش «نماینده» اقبال شاکری درباره اهمیت حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت و دستاورد این حضور در دوره فعلی مدیریت شهری اظهار کرد: شهردار پایتخت فارغ از گرایش، سلیقه و جناح سیاسی، دارای یک موقعیت بزرگ و نمادین در کشور و دنیاست و جزو مقامات هر کشوی محسوب می‌شود بنابراین دستگاه‌های تصمیم گیرنده کشور نمی‌توانند جایگاه آن را نادیده بگیرند و به این دلیل باید در مراجع تصمیم‌گیری حضور داشته باشد.  

وی با اشاره به اینکه هم شهرداری به دولت و هم دولت به شهرداری نیاز دارد، ادامه داد: حدود یک چهارم جمعیت کشورمان در تهران ساکن هستند، تمرکز دستکاه‌های سیاسی و اجرایی در تهران است و بسیاری از مراکز تصمیم‌گیری کلان کشور مانند مجلس شورای اسلامی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارتخانه ها و ... در تهران حضور دارند بنابراین مسئولان مربوطه نمی‌توانند در شهری بازیگر باشند که با مدیرِ بازی (یعنی شهردار) ارتباطی ندارند.   

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارتباطات کاری همه ارکان اصلی کشور در تهران است و شهردار باید آنها را سامان دهد،  لازم است در جلسات هیئت دولت و دیگر مجامع تصمیم‌گیری حضور داشته باشد علاوه بر این، طبق قوانین وضع شده،  دولت در قبال شهرداریها تعهداتی دارد که متأسفانه پرداخت نشده‌اند و عدم حضور شهردار در هیئت دولت باعث می‌شود این تعهدات پرداخت نشده باقی بماند.  

وی افزود: به واسطه پرداخت نشدن این تعهدات در حوزه‌های مختلف مانند سهم دولت در ساخت مترو، یارانه بلیت مترو و اتوبوس و ... در حق مردم اجحاف می‌شود در حالی که با حضور شهردار در جلسات هیئت دولت می‌تواند عاملی برای پیگیری این تعهدات و پرداخت آنها باشد؛  ما فکر می‌کردیم با همسو بودن مدیریت شهری و دولت، وضع تهران بهتر خواهد شد اما نه تنها بهتر نشد بلکه بدترهم شد! در واقع از این همسویی برای بهبودی زندگی مردم هیچ استفاده‌ای نشد.

شاکری خاطرنشان کرد: بنده به ضرورت و فواید حضور شهردار تهران در جلسات هیئت دولت اشاره کردم اما این در حالی است که در مقطعی که شهردار در جلسات حضور داشت نیز مشکلات تهران برطرف نشد و  اکنون با حذف شهردار از جلسات هیئت دولت، اندک ارتباطی هم که وجود داشت قطع شده است.

نظر شما